Do ratusza wpłynęły jedynie projekty dotyczące budowy linii na ul. Dworcowej i Towarowej. Kolejne plany wykonawca zobowiązał się dostarczyć do końca marca, a projekt budowy ul. Obiegowej jeszcze w przyszłym tygodniu.
Wykonawca zapewnia, że pierwotny termin zakończenia inwestycji - czerwiec 2014 r. - nie jest zagrożony. Ratusz zamierza jednak przeanalizować dostarczone przez FCC Construccion dokumenty, by sprawdzić, czy zapewnienia wykonawcy są prawdziwe.
Przypomnijmy, póki co Hiszpanie rozpoczęli prace na niewielkim 690 - metrowym odcinku ul. Płoskiego. Tymczasem cała linia tramwajowa ma wynosić około 10 kilometrów.
1. Linia tramwajowa.
Linia podstawowa dwutorowa- Plac Konstytucji 3 Maja- ul. Kościuszki - ul. Żołnierska - ul. Obiegowa - al. Sikorskiego- ul. Płoskiego- ul. Witosa (do skrzyżowania z ul. Kanta).
Odgałęzienia od linii głównej jednotorowe:
- od al. Sikorskiego - ul. Tuwima do Kortowa 1,
- od ul. Kościuszki - al. Piłsudskiego - ul. 11 Listopada - Plac Jedności Słowiańskiej (Wysoka Brama).
Dojazd z zajezdni przy ul. Kołobrzeskiej na sieć tramwajową zapewni dwutorowa linia techniczna zlokalizowana na ulicy Towarowej i ulicy Dworcowej.
Długość linii około 11 km, rozstaw toru 1435 mm, zasilanie sieci trakcyjnej 600 V.
2. Zajezdnie.
Zajezdnia tramwajowa zostanie zlokalizowana w isntniejącej bazie MPK Olsztyn przy ulicy Kołobrzeskiej 40. Dodatkowa przy al. Sikorskiego zostanie wybudowana zajezdnia postojowa, docelowo dla 30 autobusów.
3. Ul. Obiegowa.
W ramach kontraktu zostanie wybudowana ul. Obiegowa na odcinku od ul. Pstrowskiego do al. Piłsudskiego. Przewidywana długość ulicy 1100 m, klasa drogi G, przekrój dwujezdniowy (2x2), szerokość pasa ruchu 3,5 m, chodniki obustronne, ścieżka rowerowa po zachodniej stronie, dwupoziomowe skrzyżowanie z ul. Żołnierską.
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz