Michał Stilger, rzecznik prasowy PKP SA, odpowiedział, że szczegółowe wizualizacje dworca są jeszcze w trakcie opracowania, jednak już teraz znane są niektóre szczegóły inwestycji.
- Przestrzeń przeznaczona na potrzeby związane z obsługą pasażerów będzie częściowo ulokowana na poziomie -1, a częściowo na poziomie 0. Dzięki temu podróżni – w zależności od lokalizacji środka lokomocji – będą mogli skorzystać także z usług towarzyszących - powiedział Michał Stilger.
Dodał, że PKP zależy, aby nowy obiekt w pełni wpisywał się w tkankę miejską, odznaczał się przy tym nowoczesnością i reprezentacyjnością.
A co z zabytkowymi elementami obecnego dworca? Jak ustaliliśmy, neon i mozaika także zostaną zachowane, zabezpieczone i poddane renowacji.
– Nowe lokalizacje elementów zabytkowych zostaną uzgodnione z konserwatorem zabytków na późniejszym etapie prac projektowych – dodał rzecznik PKP SA.
Więcej szczegółów zostanie zaprezentowanych mediom i opinii publicznej po zakończeniu prac projektowych. Kolejarze prowadzą także rozmowy ze spółką Retail Provider, czyli właścicielem autobusowej części obiektu.
– Jesteśmy na etapie uzgodnień koncepcji wielobranżowej – wyjaśnił Michał Stilger.
Chodzi o połączenie dworca PKP z galerią handlową, którą Retail Provider planuje wybudować w miejsce dworca PKS. Przy założeniu, że dalsze etapy inwestycji będą przebiegały zgodnie z przyjętym harmonogramem, zakończenie inwestycji będzie możliwe w 2022 r.
Przypomnijmy, że PKP SA zamierzają wydać ponad 32 mln zł na budowę nowego obiektu.
Komentarze (21)
Dodaj swój komentarz