W lutym br. z Portu Lotniczego Olsztyn-Mazury skorzystało zaledwie 520 pasażerów. W porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego spadek był ogromny, bo aż o 95,3 proc. (w zeszłym roku lotnisko w Szymanach odprawiło 11 189 osób). Z uwagi na restrykcje związane z pandemią koronawirusa niewielka siatka połączeń została i tak bardzo mocno uszczuplona.
– Pomimo czasowego wstrzymania międzynarodowych lotów do Londynu i Dortmundu, pasażerowie w dalszym ciągu mogą korzystać z połączenia LOT do Krakowa – przyznał Dariusz Nawrocki, rzecznik prasowy Portu Lotniczego Olsztyn-Mazury.
Lotnisko kontynuuje także obsługę lotów szkoleniowych, medycznych, biznesowych czy wojskowych.
– Wraz z powrotem ruchu zagranicznego planujemy uruchomić punkt do testowania pasażerów, żeby umożliwić im zwolnienie z kwarantanny przy negatywnym wyniku testu – dodał Nawrocki.
Jednakże przez cały czas obowiązuje tzw. reżim sanitarny. Pracownicy lotniska oraz linii lotniczych są wyposażeni w środki ochrony osobistej, takie jak maski i rękawiczki, a po-wierzchnie terminali oraz kabina samolotu są gruntownie dezynfekowane. Każda osoba wchodząca na teren portu lotniczego musi poddać się kontroli temperatury ciała, nosić maseczkę i stosować zasadę dystansu społecznego wszędzie tam, gdzie to możliwe.
Kiedy powrócą inne połączenia? Wizz Air zaplanował wznowienie lotów do Londynu Luton od 18 maja (2 razy w tygodniu) oraz do Dortmundu od 4 maja (3 razy w tygodniu). Z kolei Ryanair ma zacząć latać do Londynu Stansted już od 29 marca (2 razy w tygodniu).
Oprócz dotychczasowej siatki połączeń, władze lotniska prowadzą rozmowy nt. innych destynacji, jednak jak na razie nie chcą zdradzać szczegółów.
Port Lotniczy Olsztyn-Mazury współpracuje wraz z innymi lotniskami w celu otrzymania wsparcia rządowego.
– Lokalnie korzystamy w ramach obowiązujących kolejnych wersji tarcz. Obecnie pracujemy w zmniejszonym do 80 proc. wymiarze pracy i w tym samym systemie zostały zmniejszone wynagrodzenia – dodał Dariusz Nawrocki.
Port Lotniczy Olsztyn-Mazury obecnie prowadzi prace inwestycyjne związane z budową hangarów i przygotowaniami do budowy systemu ILS II kategorii.
Komentarze (10)
Dodaj swój komentarz