Jak wynika z badania Pracuj.pl „Specjaliści na rynku pracy”, 35,7% Polaków poświęca na poszukiwanie pracy od 1 do 2 godzin tygodniowo, a jedna czwarta respondentów - tylko do godziny w skali całego tygodnia. Według ekspertów to za mało, aby efektywnie szukać pracy.
Wynikiem tego stosunkowo słabego zaangażowania czasowego może być także dość skromna liczba wysyłanych przez respondentów dokumentów aplikacyjnych - zaledwie co szósty badany wysyła od 6 do 10 CV, a tylko co dziesiąty od 11 do 20 CV miesięcznie. Największa część respondentów szukających pracy (25,7%) zadeklarowała, że wysyła od 2 do 5 CV miesięcznie.
Jak zatem szukam szukać pracy skutecznie?
1. Na poszukiwania poświęć przynajmniej 2 godziny tygodniowo
Eksperci ds. rekrutacji rekomendują, by tygodniowo na przeglądanie ofert poświęcać przynajmniej 2-3 godziny dziennie. Aby być na bieżąco z ogłoszeniami warto skorzystać z mobilnej aplikacji Pracuj.pl na iOS lub na Androida, która pozwala nie tylko samodzielnie wyszukiwać propozycje pracy, ale też intuicyjnie dopasowuje te najciekawsze do Ciebie.
2. Reaguj na najciekawsze oferty – praca sama się nie znajdzie.
Trudno zdobyć nową pracę bez… wysyłania aplikacji. Dlatego jeśli zainteresuje Cię jakaś oferta – nie bój się i wyślij swoje CV.
3. Przygotuj dobrą aplikację
Właściwie przygotowana aplikacja – życiorys, a jeśli wymaga tego pracodawca list motywacyjny to podstawa. Pamiętaj, by nie wysyłać wszędzie tych samych dokumentów, tylko za każdym razem dostosować CV do interesującej Cię oferty.
4. Korzystaj z intuicyjnych narzędzi
Zarówno początkującym, jak i doświadczonym kandydatom przydatne okazują się narzędzia, takie jak Pracuj Select. To funkcja umożliwiająca użytkownikom portalu Pracuj.pl, automatyczne polecanie ich CV odpowiednim pracodawcom. Rekomendacje są dokonywane na podstawie analizy treści ogłoszenia umieszczonego przez danego pracodawcę oraz informacji zawartych w profilu zawodowym kandydata korzystającego z opcji polecania.
Pamiętaj, początki związane z poszukiwaniem zatrudnienia mogą być wyzwaniem. Efektywne szukanie pracy wymaga połączenia wielu czynników: analizy ofert pracy, przygotowania dokumentów aplikacyjnych, umiejętności zaprezentowania siebie na rozmowie kwalifikacyjnej. Jednak najtrudniejsze są pierwsze kroki, potem proces ten jest łatwiejszy, choćby z tego powodu, że poszukujący posiadają już doświadczenie w przeglądaniu ofert, tak, by wybierać te, które są zgodne z ich kwalifikacjami i kompetencjami.
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz