– Jak na razie widzę poprawę. Przede wszystkim nie ma tych ciężkich samochodów, które opóźniały ruch. Korki są, ale mniejsze – powiedział w rozmowie z nami Marek, kurier.
Do czasu otwarcia obwodnicy tranzyt przez Olsztyn odbywał się drogami krajowymi nr 16, 51 oraz 53. Po oddaniu do użytku całej inwestycji zarówno DK16 jak i DK53 przebiegają poza granicami stolicy regionu.
Wyjątkiem jest DK51, która na terenie miasta prowadzi kolejno ulicami Towarową, Kętrzyńskiego, pl. Bema, Limanowskiego, Sybiraków oraz Wojska Polskiego.
– Ze względu jednak na ograniczenia tonażowe obowiązujące na wiadukcie Powstańców Węgierskich 1956, pojazdy o rzeczywistej masie całkowitej przekraczającej 30 ton, muszą wybrać objazd – po drogach wojewódzkich przez miasto o przebiegu dotychczasowych DK16 i DK51 lub przez obwodnicę Olsztyna. Trzeba jednak podkreślić, że pojazdów o takim tonażu przejeżdżających przez miasto nie ma zbyt wiele – zaznaczył w rozmowie z nami Michał Koronowski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie.
Mimo to rzecznik zauważył, że po oddaniu do użytku południowej obwodnicy miasta, przez Olsztyn przejeżdża mniej samochodów ciężarowych, które były uciążliwe dla mieszkańców.
– Szczególnie mam tu na myśli ciąg przy KFC, a więc biegnący ulicami Pstrowskiego, Sikorskiego, Obrońców Tobruku – dodał Michał Koronowski.
W rozmowie z Olsztyn.com.pl dodaje, że na obecną chwilę trudno jest wyciągnąć głębsze wnioski z uwagi na okres wakacyjno-urlopowy, podczas którego samochodów na ulicach stolicy Warmii i Mazur nie ma tak dużo, jak w sezonie powakacyjnym. I właśnie pomiary natężenia ruchu w okresie jesiennym powinny pozwolić na ustalenie odpowiedzi dotyczącej rozładowania ruchu.
– Miarodajne wyniki da dopiero zestawienie danych z czerwca i września, kiedy obowiązuje rok szkolny – tłumaczy.
Zwróciliśmy się także do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, aby dowiedzieć się, czy były przeprowadzane pomiary natężenia ruchu na obwodnicy. Okazuje się, że badania przeprowadzone zostaną dopiero w przyszłym roku w ramach kampanii pomiarowej Generalnego Pomiaru Ruchu. Wykonane zostaną na każdym odcinku międzywęzłowym obwodnicy.
– W celu uzyskania miarodajnego wyniku pomiary przeprowadzane będą w kilku terminach w ciągu roku. Początek kampanii pomiarowej planowany jest na styczeń 2020 roku, zakończenie na jesieni tegoż roku – wyjaśnił w rozmowie z nami Bertold Wiśniewski, naczelnik Wydziału Dróg i Sieci Drogowej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddziału Olsztyn.
Komentarze (25)
Dodaj swój komentarz