Skrócony czas dojścia do pociągów od Zatorza
25 września minionego roku oddano do użytku przejście ze stacji Olsztyn Główny w kierunku Zatorza. Pisaliśmy o tym w artykule pt. „PKP PLK otwierają tunel od strony Zatorza. Nowe przejście ma 140 metrów [ZDJĘCIA]”. Inwestycja objęła stworzenie 140-metrowego przejścia, wind, ruchomych schodów prowadzących na perony, nowe odwodnienie zapobiegające gromadzenie się wody w przejściu oraz budowę wiaty wyposażonej w stojaki na rowery.
Niestety, szczęście korzystających nie trwało długo. Już w grudniu bowiem zepsuła się zamontowana na miejscu winda, więc podróżni zmuszeni byli pokonać drogę jedynie pieszo. Jak zauważa Wyborcza Olsztyn, procedura naprawy sprzętu i wykonania procedur kontrolnych trwała ponad tydzień.
Warto wspomnieć, że Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu (ZDZiT) podpisał porozumienie z PKP, że właśnie PKP PLK odpowiedziane będzie za budowę chodnika od wyjścia z wind do ul. Marii Zientary-Malewskiej.
Brak parkingu. Radna reaguje
Część mieszkańców zwróciła uwagę, iż na terenie wokół tunelu brakuje przestrzeni do zaparkowania samochodu, co byłoby dla podróżujących dużym ułatwieniem. W marcu 2024 r. w sprawie wypowiedział się dla Wyborczej Olsztyn przedstawiciel biura prasowego PKP PLK, Przemysław Zieliński. Wskazał wówczas, iż inwestycja nie obejmuje budowy parkingu.
Pod koniec 2024 r. kwestią braku miejsc postojowych w okolicy tunelu zainteresowała się miejska radna, Joanna Misiewicz. Skierowała w tej sprawie interpelację do prezydenta, Roberta Szewczyka.
- Do tunelu nie podjeżdża żaden autobus, tunel-przejście znajduje się na wprost skrzyżowania ul. M. Zientary-Malewskiej z ulicą Paderwskiego. W okolicy nie ma ani jednej zatoczki, gdzie mógłby się zatrzymać samochód i pasażer bezpiecznie wysiąść. Takie miejsca powinny być wyznaczone już na etapie projektowania przejścia-tunelu – wymieniała radna.
W dalszej części interpelacji Joanna Misiewicz zaproponowała, aby przeznaczyć środki na wskazany cel z budżetu miasta na 2025 r.
Miasto nie ma środków na realizację?
W odpowiedzi na pismo prezydent Szewczyk poinformował, że jest świadomy potrzeby zadbania o infrastrukturę na tym terenie, żeby zapewnić podróżującym komfort, ale „z uwagi na ograniczone środki finansowe w budżecie miasta na rok 2025, realizacja tego zadania na chwilę obecną nie jest możliwa”.
Włodarz podkreślił, iż temat zostanie uwzględniony w planowaniu przyszłych inwestycji, natomiast mieszkańcy Olsztyna mogą wystąpić o wykonanie wskazanej inwestycji w ramach „inicjatywy lokalnej lub zgłoszenia do Olsztyńskiego Budżetu Obywatelskiego.
W planach parking „Kiss&Ride”
Co ciekawe, przedstawiciele urzędu miasta poinformowali w ostatnim czasie lokalne media, iż samorząd planuje stworzenie w okolicy tunelu przestrzeni postojowej typu „Kiss&Ride”, czyli „całuj i jedź”, aczkolwiek będzie to uzależnione od dostępnych finansów. Póki co, szczegółów brak.
Komentarze (15)
Dodaj swój komentarz