Paweł Klonowski, zasugerował, że miasto powinno podjąć rozmowy z PKP PLK w sprawie nietrafionych nazw przystanków kolejowych.
Dobrym przykładem jest w tym kontekście nadanie budowanemu przystankowi w centrum miasta nazwy „Olsztyn Śródmieście”. Wśród natomiast stacji nie spełniających tej funkcji wskazać należy przede wszystkim „Olsztyn Zachodni”, który z powodzeniem kierować mógłby przyjezdnych na olsztyńską starówkę, przybierając nazwę „Olsztyn Zachodni - Stare Miasto” lub po prostu „Olsztyn Stare Miasto”. Nietrafiona wydaje się również robocza nazwa stacji „Olsztyn Szkoła” przy ulicy Jeziornej, która położona przy jednej z największych atrakcji naszego miasta, a mianowicie Centrum RekreacyjnoSportowym „Ukiel”, niewątpliwie akcentować powinna bliskość tego miejsca w nazwie kolejowego przystanku, przybierając przykładową nazwę „Olsztyn Plaża Miejska”
- napisał w interpelacji olsztyński radny.
Prezydent Piotr Grzymowicz odpowiedział na pismo. Wyjaśnił, że urząd miasta prowadził konsultacje z PKP PLK i niektóre nazwy ulegną zmianie.
Odnosząc się do zaproponowanych przez PKP PLK S.A. nazw i dążąc do zachowania ciągu nazewnictwa poszczególnych przystanków, które pochodzą od nazw osiedli w rejonie, których wspomniane przystanki zostaną zlokalizowane, zaakceptowano następujące nazwy: „Olsztyn Śródmieście”, „Olsztyn Likusy” oraz „Olsztyn Redykajny”. Jednocześnie, w przypadku stacji „Olsztyn Szkoła” zasugerowana została inna nazwa: „Olsztyn Osiedle Nad Jeziorem Długim”. Niemniej jednak, po otrzymaniu negatywnej opinii PKP PLK S.A. z uwagi na zbyt długą nazwę, ostatecznie została ona zmieniona na: „Olsztyn Jezioro Ukiel”
- wyjaśnił Piotr Grzymowicz.
Włodarz Olsztyna dodał, że nazwa „Olsztyn Zachodni” pozostanie, ponieważ na stałe wpisała się w pamięć mieszkańców oraz turystów, dla których przystanek ten stanowi punkt orientacyjny.
Komentarze (4)
Dodaj swój komentarz