Dziś jest: 23.11.2024
Imieniny: Adelii, Felicyty
Data dodania: 2021-11-11 14:06
Ostatnia aktualizacja 2022-02-11 14:19

Łukasz Czarnecki-Pacyński

Ten artykuł został utworzony dzięki waszemu zgłoszeniu!Dodzwonić się do przychodni? Zapomnij...

Dodzwonić się do przychodni? Zapomnij...
Szpital uniwersytecki z lotu ptaka
Fot. UWM

Nie da rady umówić się na wizytę w przychodni Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego przy pomocy telefonu, trzeba jechać tam w tym celu osobiście – alarmują nasi czytelnicy. Sprawdziliśmy, czy rzeczywiście?

reklama
Ten artykuł został utworzony dzięki waszemu zgłoszeniu!

Nasz reporter udał się do rejestracji szpitalnej przychodni i stanął sobie dyskretnie z boku. Dwie panie pielęgniarki były zajęte obsługą pacjentów i żadna z nich nie korzystała w tym czasie z telefonu. Pomimo tego był on bez przerwy zajęty, co można przecież łatwo sprawdzić przy wykorzystaniu telefonu komórkowego.

Na pytanie, co się dzieje, panie rejestratorki wyjaśniły, że to nie u nich leży problem. – Ma to jakiś związek z techniką, ale przecież nie my za to odpowiadamy – poinformowała jedna z nich. Naszej rozmowie przysłuchiwały się osoby oczekujące w kolejce do rejestracji i co najmniej dwie z nich potwierdziły, że dodzwonienie się do rejestracji szpitalnej przychodni jest po prostu nieosiągalnym marzeniem.

Udałem się zatem do działu technicznego, gdzie pracujący tam uprzejmy mężczyzna pofatygował się ze mną do rejestracji, gdzie wykazał, że technika działa bez zarzutu. Sygnał telefoniczny dochodzi do urządzenia stojącego na biurku pań w rejestracji. A że jest tam bez przerwy zajęte? – Ktoś widać musi z niego korzystać, innego wyjścia nie ma – wyjaśnił. Pani rejestratorka stwierdziła z oburzeniem, że ona przecież „tylko obsługuje pacjentów przy okienku oraz odbiera telefony – na zmianę: raz to, raz to” o co więc właściwie ktoś mógłby mieć tu do niej pretensje?

I co teraz? Ano, nic. Kolejna osoba spotkana w poczekalni potwierdziła, że dodzwonić się do rejestracji przychodni USK zwyczajnie nie sposób i… tyle.

O podobnym kłopocie opowiedział nam z kolei czytelnik mieszkający na Zatorzu, klient jednej z tamtejszych przychodni POZ. – Kiedy potrzebuję wizyty u lekarza, zaczynam dzwonić już przed ósmą rano. Telefon jest zwykle zajęty, choć zdarza mu się także być przez nikogo nieodbieranym. Z rzadka przydarza się także, że zostanie w końcu odrzucony przez – snadź bardzo zajętą i dlatego zniecierpliwioną moim dobijaniem się – obsługę recepcji. Ostatnim razem w końcu dodzwoniłem się i umówiłem wizytę, a potem próbowałem omówić z nimi tę sprawę. W rezultacie jestem teraz pacjentem innej przychodni. Trudno przecież korzystać z usług kogoś, kto ma ciebie w poważaniu.

Tutaj byłby czas na jakąś puentę – podsumowanie. Tylko co napisać? Że każdy ma swoje racje i tylko pacjent cierpi, bo musi jechać, czasem z dosyć daleka, żeby zarejestrować się do lekarza, kiedy nie może skorzystać z telefonu? Czy ktoś znajdzie na to jakąś radę?

Pandemia nauczyła nas korzystania ze zdalnych kanałów komunikacji. Czas może na rejestrację do lekarza przy pomocy poczty e-mail? Jest ona przecież powszechnie dostępna, a wielu z nas korzysta także z e-PUAP, który pozwala na jednoznaczną identyfikację danej osoby.

Łukasz Czarnecki-Pacyński

* * *

Pandemia nauczyła nas korzystania ze zdalnych kanałów komunikacji. Czas może na rejestrację do lekarza przy pomocy poczty e-mail? Jest ona przecież powszechnie dostępna, a wielu z nas korzysta także z e-PUAP, który pozwala na jednoznaczną identyfikację danej osoby. Z drugiej strony jest dostępnych wiele prywatnych przychodni online, które umożliwiają szybką konsultację lekarską przez telefon (https://dimedic.eu/pl/lekarstwo/konsultacja-ogolna), bez kolejek i wiszenia na telefonie do rejestracji. Może warto rozważyć skorzystanie z nich w sytuacjach awaryjnych, zwłaszcza że przychodnie na NFZ mogą przyjmować pacjentów w godzinach od 8 do 18 w dni robocze. Oznacza to, że jeśli potrzebujemy szybkiej pomocy lekarskiej, to jesteśmy skazani na pomoc weekendową lub SOR. Albo przychodnie prywatne. 

Komentarze (27)

Dodaj swój komentarz

  • pacjent 2021-11-12 13:02:03 83.9.*.*
    Jeszcze ciekawiej jest w jednej z przychodni na Pieczewie na ul. Świtycz-Widackiej (Helios) gdzie lekarz przyjmuje umówionych pacjentów przez okienko rejestracji. I taki biedny chory pacjent opowiada o swoich problemach zdrowotnych stojąc w kolejce do okienka rejestracji a pacjenci stojący z tyłu chcąc nie chcąc słuchają. Wiem bo sam byłem w takiej sytuacji.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 12 1
  • Marcin 2021-11-12 09:59:39 213.73.*.*
    Jeżeli ktoś nie był i nie widział "od środka" jak pracują Panie w rejestracji USK to faktycznie można odnieść wrażenie, że tylko siedzą i złośliwie nie odbierają telefonów... Nic bardziej mylnego, zapraszam Pana redaktorzynę niech będzie od godziny 7 do 15- wtedy to zobaczy jak ów "leniwe" Panie nic nie robią... nie mają czasu na przysłowiowe siku, kanapkę, herbatę... Nie mają 15 minutowej przerwy, są skazane na krzyki, nerwy i pretensje większości pacjentów, którzy swoje niezadowolenie z odległych terminów wizyt- wyładowują właśnie na tych Paniach. Łatwo jest oceniać kiedy widzi się tylko wycinek tej naprawdę cięzkiej, wymagającej cierpliwości pracy.... Ja osobiście- dopóki sam nie zobaczyłem jak naprawdę wygląda praca rejestratorki w przychodni USK również oceniałęm błędnie te Panie... teraz już wiem- niech każdy pracuje jak one, a nie było by problemów, które aktualnie dotykają służbę zdrowia.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 11 10
  • Recepcja 😁 2021-11-12 09:39:32 37.248.*.*
    Po 1 to recepcja jest w hotelu - przychodniach rejestracja. W szpitalu uniwersyteckim w rejestracji są rejestratorki, sekretarki, a nie pielęgniarki. Telefon zaś, jeśli jest zajęty, tzn, że inni ludzie dzwonią. A skoro było widać 2 osoby obsługujące, to tak informuje, że telefon był odbierany przez 3 osobę, która nie siedzi na widoku, po to by nie zagłuszać rozmów podczas rejestracji przy okienku. Autor ma słaba orientację jak to wszystko funkcjonuje, ale chętnie wypisuje bzdury.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 6 7
  • Pacjentka 2021-11-12 08:17:16 5.173.*.*
    Należę do tej przychodni. Mają system do rejestracji przez internet ale... został zawieszony na czas pandemii.....
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 1 3
  • Antonim 2021-11-12 07:34:32 79.191.*.*
    Oczywiście teraz problemem dla lekarza jest przyjęcie pacjenta w przychodni bo wiadomo, straszny covid zbiera żniwa... no chyba, że prywatnie to zapraszamy jeszcze dziś o 17:15 w prywatnym gabinecie doktora, zapraszamy.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 4 2
  • Eilza 2021-11-12 00:46:02 188.146.*.*
    Do poradni lekarzy rodzinnych przy szpitalu wojewódzkim dodzwonić się trudniej niż do papieża po prostu odłożona jest słuchawka ..widziałam
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 5 0
  • Gdzie logika 2021-11-11 23:13:44 88.156.*.*
    W UK skąd niedawno wróciłam potrafią jakoś zrobić system że można się samemu zalogować i jednym kliknięciem umówić na wizytę z 2 tygodniowym wyprzedzeniem nawet... Tu to jakaś masakra... Jak już się nawet człowiek dodzwoni to się okazuje że na dziś już nic nie ma, a na jutro to trzeba jutro dzwonić... A najlepiej to przyjść i stać w kolejce bo panuje taka straszna pandemia że trzeba przycisnąć ludzi do ściskania się w kolejce żeby się nas więcej pozarażało...
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 6 6
  • Hrabia Monte Christo 2021-11-11 20:32:53 88.156.*.*
    A ja kojarzę Pana dziennikarzynę, ze studiów tak świetnie się zapowiadał, a teraz taki upadek i tylko chodzi i szuka sensacji hejtujac pracowników różnych służb, to chyba brak samorealizacji zawodowej tak niekorzystnie wpłynął, że odgrywa się Pan na innych, do tego konfabulujac. PS. Sama byłam świadkiem jak Pan krzyczal i oczerniał obsługę poradni Poz na zatorzu i trzaskał drzwiami. Słabe to było, ale czego oczekiwać po kimś kto nie spełnił się życiowo i smaruje w tak miernej gazecie online artykuły. Pozdrawiam czule
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 8 20
  • Turysta 2021-11-11 18:43:26 37.30.*.*
    Te cwele kowidowe zajmują Kolejkę normalnych ludzi
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 4 10
  • No ten tego 2021-11-11 18:32:35 188.146.*.*
    Zapraszam do zwykłych przychodni lekarza rodzinnego... teraz jak jest masa COVIDU. Jak nie przyjdziesz o 7 rano i nie staniesz na mrozie przez godzinę w kolejce to zapomnij o dodzwonieniu się na rejestracje .
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 11 0
  • C. 2021-11-11 15:30:12 31.60.*.*
    Do przychodni wojewódzkiej na dworcowej co dzień kolejka 20-osobowa, żeby w ogóle dodzwonić się
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 12 0
  • Cupial 2021-11-11 15:14:03 31.60.*.*
    Nie tylko tam tak jest
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 13 0
  • rejestracja listowna 2021-11-11 15:02:42 77.111.*.*
    Skoro z racji pandemii obsługa osobista jest ograniczona, a telefon służy na biurku najwyraźniej jako ozdoba, proponuję wprowadzenie rejestracji listownej za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. W odpowiedzi, rejestratorka wyśle pacjentowi-petentowi również listownie, informację o terminie wizyty. Tym sposobem będzie i wilk syty i owca cała. A tak na marginesie – za teleporady NFZ powinien płacić połowę stawki, w celu prewencji przed nadużywaniem tej formy wizyt wbrew woli pacjenta-petenta.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 45 0
  • KARO 2021-11-11 14:35:21 95.160.*.*
    TO NIE TYLKO TAM NIE MOŻNA SIĘ DODZWONIĆ,SPRÓBUJCIE ZADZWONIĆ DO POLIKLINIKI DO JAKIEKOLWIEK PRZYCHODNI,A W SZPITALU PUMONOLOGICZNYM DO PRZYCHODNI ŻEBY SIĘ DODZWONIĆ TO TRZEBA WZIĄŚĆ TYDZIEŃ URLOPU AUTOMAT ODPOWIADA ŻE JESTEŚ DZIESIĄTY W KOLEJCE PO GODZINIE SŁUCHANIA DENNEJ MUZYKI JESTEŚ DZIEWIĄTY
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 30 0
  • Dobry Człowiek 2021-11-10 17:27:46 79.191.*.*
    Stary numer, odkładają lekko i zajęte haahaha
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 35 1
  • Marek 2021-11-10 16:26:27 77.112.*.*
    Tam słuchawka jest odkładana na biureczko bo panie są zmęczone
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 45 5

www.autoczescionline24.pl