Wtedy też władze gmin spotkały się z przedstawicielem MPK oraz władzami miasta Olsztyn w celu wypracowania konsensusu. Udało się. Przedstawiciele gmin wstępnie zgodzili się na partycypowanie w kosztach utrzymania linii podmiejskich.
Pierwsza, porozumienie w tej sprawie podpisała Gmina Purda, która zgodziła się dopłacać do linii nr 5. Dopłacać będą nie tylko władze gminy, ale również mieszkańcy. Wzrosną bowiem ceny biletów. Bilet normalny – dla osoby dorosłej – kosztować będzie najprawdopodobniej 4,20 zł. Decyzja o podniesieniu kosztów transportu zostanie podjęta na październikowym spotkaniu rady miasta. Mieszkańcy Klewek, mimo planowanej podwyżki cen, cieszą się. Od początku października ''piątka'' jeździć będzie do Klewek znacznie częściej. Więcej...
Kolejną gminą, która chce podpisać porozumienie z władzami miasta i MPK jest Gmina Dywity. Umowa dotyczyć tam będzie linii numer 12, 23 i 8. Porozumienie jest już w trakcie przygotowania.
Gmina Stawiguda wciąż nie podjęła decyzji.
Niemal pewne jest również, że Gmina Barczewo zrezygnuje z usług MPK, a mieszkańcy Barczewa przesiądą się do prywatnych busów. Podmiejska ''czternastka'' przestanie kursować najprawdopodobniej od listopada.
Fot. Ilustracja do tesktu
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz