Wracamy do tematu artykułu o zmianie organizacji ruchu na dużym skrzyżowaniu w Biskupcu (Mickiewicza/Kopernika), o czym pisaliśmy w artykule pt. „Drogowcy zlikwidowali istotne przejście dla pieszych w centrum Biskupca. Mieszkańcy niezadowoleni”.
Pani Alicja napisała do naszej redakcji, że przejście dla pieszych przez ul. Kopernika zostało zagrodzone barierkami.
– Na bardzo ruchliwym skrzyżowaniu – zjazd z głównej drogi przez miasto (Mickiewicza, DK57) w kierunku ul. Kopernika niedawno przeprowadzono modernizację krawężników. Wcześniej się tam notorycznie uszkadzało opony – chyba za małe zakręty były. Przy okazji zamontowano barierki przed pasami dla pieszych. Ja rozumiem bezpieczeństwo, ale jak teraz korzystać z tych pasów? Najważniejsze: to jest ulica prowadząca do szkoły podstawowej… – powiedziała pani Alicja.
Ponieważ ul. Mickiewicza jest jednocześnie drogą krajową nr 57, za działania odpowiedzialni byli drogowcy z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. I tam też skierowaliśmy nasze pytania.
– W obrębie skrzyżowania ulic Mickiewicza i Kopernika zmieniono jedynie lokalizację przejścia dla pieszych i w związku z tym wykonano roboty brukarskie (obniżenie krawężnika na dojściu do przejścia), montaż barier i oznakowania pionowego. Prace te wykonano w grudniu 2020 r. Warunki atmosferyczne nie pozwoliły na wykonanie oznakowania poziomego (pasy na przejściu) w docelowej technologii, dlatego wykonano je tymczasowo, na okres zimy, w technologii cienkowarstwowej, a stare pasy zamalowano – powiedział w rozmowie z nami Karol Głębocki, rzecznik olsztyńskiego oddziału GDDKiA.
Dodał, że ruch pojazdów oraz zmienna pogoda były powodem tego, że tymczasowe oznakowanie poziome wytarło się. Zapewnił jednak, że w przyszłym tygodniu stare pasy zostaną sfrezowane, a drogowcy wykonają nowe – w technologii grubowarstwowej.
– Celem wprowadzenia nowej organizacji ruchu było odsunięcie przejścia od drogi krajowej (ul. Mickiewicza) tak, aby samochody zamierzające skręcić z ul. Kopernika w ul. Mickiewicza nie zatrzymywały na przejściu i nie blokowały ruchu pieszych – podkreślił Karol Głębocki.
Nowe przejście znajduje się w odległości ok. 1 m od starego przejścia.
Komentarze (1)
Dodaj swój komentarz