Możemy udać się do Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie, który posiada polisę odpowiedzialności cywilnej z tytułu działalności prowadzonej na ulicach i terenach, których jest administratorem w imieniu miasta. Natomiast nie prowadzi postępowania likwidacyjnego we własnym zakresie.
Jak wygląda procedura odszkodowawcza? Roszczenie o wypłatę odszkodowania za uszkodzoną własność lub rozstrój zdrowia można złożyć w ZDZiT przy ul. Knosały lub bezpośrednio do ubezpieczyciela, z którym zarządca ma podpisaną umowę.
– W przypadku, gdy poszkodowany zdecyduje się na złożenie roszczenia w tutejszym Zarządzie powinien opisać je, podając dokładną datę powstania szkody, miejsce, przyczynę i rozmiar szkód. Pomocny będzie formularz, który jest dostępny na stronie internetowej www.zdzit.olsztyn.eu (zakładka drogi i mosty-formularze do pobrania), a także w Biurze Obsługi Klienta przy ul. Knosały 3/5 w Olsztynie (budynek B, parter pok. 3). Tam również można złożyć roszczenie, ewentualnie przesłać je pocztą – mówi Olsztyn.com.pl Michał Koronowski, rzecznik prasowy ZDZiT.
Rzecznik dodaje, że w takiej sytuacji kluczowy okaże się szkic sytuacyjny ze wskazaniem miejsca zdarzenia lub zdjęcie. Na podstawie tych informacji ZDZiT ustala, jaki podmiot jest odpowiedzialny za zdarzenie powodujące szkodę. W celu rozpatrzenia i ewentualnej realizacji wniosku niezbędne jest również oświadczenie o zgodzie na przetwarzanie danych.
– ZDZiT niezwłocznie przekazuje dokumentację zgłoszonej szkody (drogą elektroniczną) do ubezpieczyciela oraz informuje poszkodowanego pisemnie (poczta, e-mail) o tym fakcie, jak również podaje dane polisy OC – wyjaśnia w rozmowie z nami Michał Koronowski.
Co dalej? Tu już musimy uzbroić się w cierpliwość. Przedstawiciel ubezpieczyciela, tzw. likwidator, kontaktuje się z poszkodowanym w sprawie wykonania oględzin uszkodzonej własności – w tym przypadku samochodu. Wspólnie ustalają termin oględzin, udział rzeczoznawcy czy zakres naprawy szkody.
– Decyzję o wypłacie lub odmowie wypłaty odszkodowania wydaje ubezpieczyciel w oparciu o stanowisko ZDZiT w Olsztynie. Cała procedura trwa do 30 dni kalendarzowych od złożenia wniosku – dodaje Michał Koronowski.
Rocznie do Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie wpływa blisko 300 wniosków o odszkodowanie.
Komentarze (5)
Dodaj swój komentarz