Dziś jest: 28.11.2024
Imieniny: Lesława, Stefana
Data dodania: 2014-01-20 08:16
Ostatnia aktualizacja 2014-07-15 09:08

Iwona Starczewska

Dwie drogi wyjazdowe z ''olsztyńskich sypialni'' i osobny pas ruchu dla autobusów

Wiosną tego roku ruszą prace budowlane na wszystkich, projektowanych odcinkach linii tramwajowej. Prezydent Olsztyna zdradza swoje przemyślenia na temat sposobów upłynnienia ruchu w tym trudnym czasie, zwłaszcza przy wyjeździe z olsztyńskich Jarot, Nagórek i Pieczewa.

reklama

Najtrudniejszym etapem realizacji linii tramwajowej będzie ten obejmujący okolice ul. Sikorskiego. Drogowcy budujący odcinek linii tramwajowej i zajezdnię autobusową zajmą jeden pas tej ulicy, która już dziś w godzinach szczytu staje się jedną z najbardziej zakorkowanych miejskich arterii.

Urzędnicy od tygodni starają się sporządzić najlepszy z możliwych plan upłynnienia ruchu na czas realizacji tej inwestycji. Okazuje się, że mimo sprzeciwów mieszkańców Brzezin to właśnie objazd przez tę część miasta zostanie wprowadzony. Miasto planuje również wprowadzić dodatkowy przejazd.

- Widać wyraźnie, że musimy szukać dodatkowych możliwości przejazdu z „olsztyńskich sypialni” i dlatego chcemy część ruchu osobowego skierować przez Brzeziny, a dla mieszkańców Pieczewa i części Jarot stworzyć możliwość przejazdu przez dawny poligon koło masztu telewizyjnego. Dodatkowo chcemy wzmocnić komunikację publiczną, zarówno w zakresie częstotliwości kursowania autobusów, jak i organizacji ruchu. Analizujemy też czy jest szansa na osobny pas dla autobusów, bo byłoby to najlepszą zachętą do pozostawienia samochodu i przesiadki do komunikacji publicznej – informuje na swoim blogu prezydent Olsztyna, Piotr Grzymowicz.

Prezydent rozważa również wprowadzenie zmian w godzinach funkcjonowania urzędów i jednostek użyteczności publicznej, by rozłożyć komunikacyjny szczyt na kilka etapów.

- Inny temat to działania łagodzące szczyt komunikacyjny poprzez jego wydłużenie, będące efektem różnych godzin otwierania jednostek użyteczności publicznej – urzędów, szkół, instytucji. Gdy to wszystko opanujemy, dotrzemy do każdego mieszkańca z informacjami o organizacji ruchu na okres budowy linii tramwajowej, wykorzystując do tego wszystkie kanały komunikowania – dodaje prezydent Olsztyna.

Źródło: grzymowicz.pl/własne

Komentarze (7)

Dodaj swój komentarz

  • @geoida 2014-01-28 13:23:18 213.73.*.*
    Zapłacili ci za to? Gdzie jak gdzie, ale w okolicach Sikorskiego i Krasickiego masz terenu po d dostatkiem starczy na poszerzenie, objazdy, wyjazdy i ronda. Jeżeli nowoczesność Olsztyna ma się przejawiać zakorkowaniem, to tak - jesteśmy coraz bardziej nowocześni!
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • geoida 2014-01-24 15:14:27 178.42.*.*
    Rozwój demograficzny miasta, determinuje o rodzaju komunikacji publicznej.Miasta do 150 tys. mieszkańców powinny rozwijać komunikację autobusową, od 150 do 500 tys. tramwajową, powyżej 500 tys. metro. Bo liczba samochodów w danym mieście zależy od ilości mieszkańców. Poszerzenie ulic, w tej zabudowie, jest niemożliwe. Musimy wziąć przykład z Krakowa, gdzie linie tramwajowe są wkomponowane w jezdnie ulic, a tramwaje i samochody poruszają się płynnie, zgodnie z przepisami ruchu drogowego. Kibicujmy więc życzliwie, tym wszystkim staraniom Prezydenta, bo dzięki tramwajom Olsztyn stanie się nowoczesnym miastem.A jak będzie wygodna alternatywa komunikacyjna to wielu mieszkańców przesiądzie się do tramwajów, a samochody pozostawi w domu.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • bobikol 2014-01-23 12:46:59 82.35.*.*
    Wyłaczcie światła na Krasickiego i Sikorskiego, od razu się odkorkuje. Jak real chce mieć dobry wiazd od Sikorskiego to niech sypnie kasą na pasy wlotowe. Na skrzyzowaniach z Tuwima i Obrońców T. dwa duże ronda ( ronda a nie mini rądeczka wysrane z dupy). Sikorskiego będzie przejezdna , płynnie a nie spiętrzanie ruchu. Mażeniem byłyby estakady:)
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • bratpit 2014-01-22 19:20:04 81.190.*.*
    zamiast rozlozyc ruch i wykozystac rondo na generalow - polaczyc z Warszawska - to zaplanowali tramwaje , jaroty sie rozrastaja a drog do centrum jak bylo tak jest ...
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • Diuk Bard^OcK 2014-01-21 22:56:08 109.243.*.*
    Proponuję przemyślenie skierowania policji na dmuchanie w głębi osiedla i nie ingerowanie w pomysłowość kierowców w przebyciu tej drogi;D a może miasto przystosuje nam aleje na nagórki działającą wahadłowo? do 12 na miasto od 12 na jaroty? wszyscy sobie zdają sprawę że Sikorskiego sparaliżuje nas jak niegdyś Synów Pułku:/
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • @norma 2014-01-21 15:03:06 213.73.*.*
    Racja, do tego pokażcie mu urzędnika, który zamiast jechać samochodem przesiądzie się do komunikacji miejskiej. Mam wrażenie, że ratusz dalej dzieli populację Olsztyna na plebs i nadludzi. Plebs może jeździć autobusem, to co, że na pasie, skoro przepełnionym...
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • Norma 2014-01-20 19:04:32 83.24.*.*
    Jak już coś ratuszowi "przemyślą" to należy się spodziewać Armagedonu...
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0

www.autoczescionline24.pl