W październiku ratusz rozpisał przetarg na rozbudowę zajezdni tramwajowej przy ul. Towarowej (Zajezdnia tramwajowa zostanie rozbudowana. Ratusz rozpisał przetarg). Inwestycja jest konieczna ze względu na powiększający się tabor. Obecna hala może pomieścić 18 pojazdów, a Olsztyn posiada już 15 solarisów, sprowadzane są też kolejne pojazdy z Turcji.
Termin składania ofert minął 18 listopada. Wpłynęły dwie propozycje, ale wszystkie przekraczają budżet. Miasto na ten cel ma środki w wysokości 87,39 mln zł. Z kolei najtańsza oferta konsorcjum Budimex i KZN Rail to koszt 90,5 mln zł.
Drugą ofertę złożyło konsorcjum Polimex-Trakcja, które obecnie realizuje rozbudowę sieci tramwajowej. Ci wyznaczyli koszt prac na kwotę 98,66 mln zł.
O wyborze wykonawcy decyduje cena (60 proc.), doświadczenie osób realizujących zamówienie (20 proc.) oraz przedłużenie rękojmi (20 proc.). Najbliżej realizacji zadania jest konsorcjum Budimex i KZN Rail. Jednak miastu brakuje 3 mln zł. W tym celu urzędnicy wystąpią z wnioskiem do Komisji Europejskiej, która współfinansuje projekt tramwajowy w Olsztynie.
Inwestycja wiąże się z kolejną. Miasto będzie musiało znaleźć nowe miejsca dla autobusów Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego, które obecnie parkują w zajezdni od strony ul. Kołobrzeskiej. Rozbudowana ma zostać zajezdnia przy al. Sikorskiego.
Nowa część zajezdni ma pomieścić minimum 16 tramwajów długości 32,5 m. Zaplanowano halę postojową z pięcioma torami oraz halę serwisową z trzema torami. Dookoła hal poprowadzone zostaną tory techniczne. Powstaną m.in. trakcje, torowiska czy układy drogowe. W ramach opcji może zostać zlecone wykonanie kompletnej hali naprawczej z zapleczem.
Wykonawca na zrealizowanie zadania będzie miał 1,5 roku.
Komentarze (16)
Dodaj swój komentarz