Umowa z firmą Torpol podpisana została pod koniec stycznia 2022 roku. Opiewała na 70,97 mln zł, a na realizację przeznaczono 17 miesięcy. Według początkowego planu prace miały zakończyć się 30 czerwca 2023 roku.
Na początku lata poprzedniego roku było wiadomo, że nie da się dotrzymać terminu. Z tego powodu w kolejnych aneksach był on przesuwany: na listopad 2023 roku, następnie na luty, marzec i w końcu kwiecień 2024 roku. Aneks do umowy z 12 marca ustala następny termin na 7 sierpnia 2024 roku.
Poprzedni aneks - ze stycznia 2024 roku - zwiększa kwotę, za jaką zbudowany zostanie nowy, olsztyński dworzec. Za wybudowanie budynku firma otrzyma nie prawie 71 milionów, tylko nieco ponad 87 milionów.
Oprócz budowy nowego budynku dworca, firma przebudowuje także układ torowo-peronowy. Prace związane z budową peronów, torów i tunelu (mającego połączyć plac Konstytucji 3 Maja z Zatorzem) zakończą się w maju. Całość zostanie udostępniona od korekty rozkładu jazdy obowiązującej od 9 czerwca.
W związku z przedłużeniem prac przy dworcu wyjście z tunelu odbywać będzie się przez peron 1.
Komentarze (19)
Dodaj swój komentarz