W postępowaniu dla odcinka Olsztyn Wschód - Barczewo wpłynęło dziewięć ofert. Najniższą cenę 445,5 mln zł zaproponowało konsorcjum firm: Polimex Infrastruktura i Polimex Mostostal z Warszawy oraz Mosty Łódź, najwyższą - 767,6 zł, firma Unibep Oddział Infrastruktury w Białymstoku. Dla odcinka Barczewo - Biskupiec złożono siedem ofert. Najtańszą ofertę, 444,7 mln zł, przedstawiło konsorcjum firm: Kobylarnia z Brzozy i Stecol z Tianjin w Chinach, najwyższą - 598,5 mln zł, firma Unibep z Bielska Podlaskiego.
W ramach dwóch zadań, w śladzie obecnej DK16, powstanie droga klasy S o długości blisko 30 km. Istniejąca droga zostanie dostosowana do parametrów klasy S, zarówno dzięki dobudowie drugiej jezdni, jak i przebudowie konstrukcji niektórych odcinków istniejącej drogi. Powstaną nowe węzły drogowe Wójtowo oraz Łęgajny, natomiast węzły Barczewo, Kromerowo i Biskupiec zostaną dostosowane do parametrów klasy S. Inwestycja obejmie także budowę obiektów inżynieryjnych, montaż urządzeń ochrony środowiska, w tym ekranów akustycznych, budowę przejść dla zwierząt, odwodnienia i oświetlenia drogi.
Dwa odcinki, na które trwają obecnie przetargi, to kolejny etap prac nad realizacją S16 w regionie. W budowie znajduje się odcinek Borki Wielkie - Mrągowo, którego całkowite ukończenie szacuje się na I połowę 2024 roku. Na etapie prac przygotowawczych znajduje się odcinek Mrągowo - Ełk. Trwa oczekiwanie na wydanie decyzji środowiskowej dla tego zadania.
Ekspresowa szesnastka połączy najważniejsze ośrodki północno-wschodniej Polski - Suwałki, Augustów, Ełk, Mrągowo, Olsztyn, Iławę, Ostródę - z trasami układu południkowego. Stanie się także najkrótszą trasą tranzytową między Berlinem a państwami bałtyckimi. Umożliwi też łatwiejszy dojazd dla ruchu turystycznego. S16 stanie się kręgosłupem, do którego podłączone są lokalne drogi biegnące na osi północ-południe.
Czytaj również:
Komentarze (14)
Dodaj swój komentarz