Dziś jest: 26.11.2024
Imieniny: Delfiny, Konrada
Data dodania: 2008-04-10 20:05

magda_515167

Fachowcy dla lotnictwa będą z Olsztyna

Szkoły starają się, jak mogą, by przyciągnąć nowych uczniów.

reklama
"Firma międzynarodowa poszukuje kandydata na stanowisko technik awionik. Kandydat musi umieć obsługiwać naziemne wyposażenie awioniczne, systemy nawigacyjne, przyrządy pokładowe samolotów i helikopterów". To tylko jedna oferta pracy z ogłoszenia rekrutacyjnego. Takich ogłoszeń jest coraz więcej, bo zapotrzebowanie na specjalistów obsługi naziemnej samolotów w ostatnich latach wzrosło. Chce to wykorzystać olsztyński "elektronik" i dlatego zaczął pierwszy nabór do klasy o specjalizacji technik awionik w szkole policealnej dla młodzieży. Klasa ma ruszyć we wrześniu. - Mamy już zgodę Urzędu Lotnictwa Cywilnego i wydziału edukacji ratusza - tłumaczy Krzysztof Salczyński, były dyrektor szkoły, a od niedawna kierownik szkolenia praktycznego w "elektroniku". Program nauczania przygotowany przez ULC obejmuje cztery semestry. Uczniowie mają do odbycia 540 godzin praktyk. - U nas będzie ich nawet więcej, bo 640 godzin. Uczniowie uzyskają wiedzę praktyczną z zakresu produkcji, obsługi i serwisu samolotów - mówi Salczyński. - Prowadzimy właśnie rozmowy z Zakładami Lotniczymi w Rzeszowie. Chcemy, aby także tam nasi uczniowie zdobywali wiedzę praktyczną. Aby absolwent szkoły zdobył uprawnienia do prowadzenia z ziemi lotu samolotu, musi zdać egzamin państwowy i uzyskać certyfikat PART 66. - Żeby ułatwić uczniom zdobycie tego certyfikatu, do obowiązkowych przedmiotów dołączyliśmy prawo lotnicze, którego znajomość jest konieczna na egzaminie. Jeżeli ten przedmiot zaliczą w szkole, mniejszy stres będą przeżywać na egzaminie - dodaje Kuźniewski. Szkoła stara się jeszcze o fundusze unijne na dodatkowe zajęcia dla uczniów klasy. Pieniądze przydadzą się na pokrycie kosztów niektórych praktyk i - czego nie ma w programie nauki - umożliwią odbycie kursu skoków spadochronowych oraz szybowcowego. - Szkolenia odbędą się w aeroklubie w Olsztynie - mówi Zenon Kuźniewski, dyrektor szkoły. Michał Szanter, dyrektor Aeroklubu Warmińsko-Mazurskiego: - Przeprowadzimy te kursy po to, aby przyszli technicy awionicy poczuli, jaką biorą na siebie odpowiedzialność. Będąc w górze, przekonają się, jak wiele zależy od ich pracy na ziemi. I potwierdza, że zapotrzebowanie na obsługę naziemną w lotnictwie już teraz jest ogromne. Według danych Urzędu Lotnictwa Cywilnego w Polsce jest dziesięć szkół, które kształcą lub - tak jak olsztyński "elektronik" - zaczną kształcić specjalistów do obsługi naziemnej samolotów. Mirosław Matuszewski, zastępca dyrektora w Zespole Szkół Elektroniczno-Telekomunikacyjnych w Lesznie: - U nas taka klasa już funkcjonuje, bo technik awionik to zawód z przyszłością. Chętnie nawiążemy współpracę ze szkołą w Olsztynie. - Warto zaznaczyć, że nie jest to zawód tylko dla mężczyzn, kobiety również będą mile widziane - dodaje Kuźniewski. Klasa ma liczyć około 25 uczniów. 14 kandydatów już jest.

Komentarze (0)

Dodaj swój komentarz


www.autoczescionline24.pl