Do firmy dotarły również informacje, że do fałszywych faktur dołączone było pismo o rzekomych zmianach numeru telefonu obsługi Energa. Firma zapewnia jednak, że takie pismo również jest fałszywe i nie zostało wysłane przez Energę.
Co powinien zrobić klient, który ma wątpliwości co do autentyczności faktury?
Po pierwsze sprawdzić czy prawidłowo podany jest jego numer klienta oraz numer konta do wpłaty (ostatnie cyfry numeru konta to początek numeru faktury). Jeżeli na fakturze jest rachunek xx 1060xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx - to nie jest faktura od Energi – firma nie ma z tym bankiem umowy od końca sierpnia ubiegłego roku. Wszystkie faktury od Energi przychodzą w kopercie firmowej Energa. Jeśli więc faktura dotarła w innym, opakowaniu – jest fałszywa. Klient powinien sprawdzić również czy podany na fakturze stan licznika jest zgody ze stanem faktycznym oraz czy na drugiej stronie faktury jest podany właściwy numer i adres Punktu Poboru Energii.
W przypadku, gdy klient stwierdzi, że faktura jest fałszywa, co znaczy, że padł ofiarą oszustwa, powinien niezwłocznie zgłosić ten fakt organom ścigania, a także przekazać taką informację firmie Energa.
Komentarze (1)
Dodaj swój komentarz