PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. do trzeciego kwartału 2018 roku zapewnią sprawny przejazd i wygodną obsługę na peronach dla podróżujących trasą Olsztyn-Iława. Po zakończeniu remontu pociągi na tej trasie pojadą z prędkością 120 km/h.
Lepszą podróż i wyższy poziom bezpieczeństwa zapewni przebudowa około 80 kilometrów linii i 28 przejazdów kolejowo-drogowych pomiędzy Jamielnikiem a Olsztynem. Dziesięć skrzyżowań otrzyma dodatkowe zabezpieczenia w postaci urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej. Przejazdy zyskają nową nawierzchnię, oświetlenie i drogi dojazdowe.
W ramach prac kompleksowo przebudowane zostaną perony na stacjach w Rudzienicach Suskich, Starych Jabłonkach, Biesalu i Samborowie oraz na przystankach Pikus, Lubajny i Unieszewo. Wszystkie obiekty zyskają wyższe platformy wyposażone w antypoślizgową nawierzchnię, wiaty, oświetlenie, ławki oraz tablice informacyjne. Będą również udogodnienia dla osób niepełnosprawnych – nowe pochylnie, oznakowanie tras i miejsc odpoczynku dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Dla osób niewidomych będą również informacje w języku Braille'a.
Prace umożliwią zwiększenie przepustowości linii i przyspieszenie wszystkich składów korzystających z trasy. Projekt jest finansowany z budżetu państwa.
Remont torów na linii nr 353 jest kolejną inwestycją, mającą na celu polepszenie przewozów na trasie Inowrocław – Olsztyn. W 2015 roku zakończyła się rewitalizacja 90 kilometrów trasy kolejowej z Inowrocławia do Jabłonowa Pomorskiego, co skróciło podróż o 20 minut. Obecnie przejazd między tymi miejscowościami trwa niecałe 70 minut, a pociągi pasażerskie jadą z prędkością 120 km/h.
Do września potrwają prace na dalszym odcinku linii pomiędzy Ostrowitem, Biskupcem Pomorskim a Jamielnikiem. Modernizacją objęte zostało 33 kilometry torów, przejazdy kolejowo-drogowe i obiekty inżynieryjne. Dobiega końca przebudowa peronu w Olsztynie Zachodnim. Od kwietnia rozpocznie się przebudowa peronów w Naterkach. Inwestycja dostosuje infrastrukturę do prędkości 120km/h dla pociągów pasażerskich oraz 100 km/h dla towarowych. Koszt inwestycji to 59 mln złotych.
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz