Przypomnijmy, budowa obwodnicy Olsztyna podzielona została na dwa etapy. Pierwszy odcinek to 10-kilometrowa trasa Olsztyn Zachód - Olsztyn Południe. Druga część obwodnicy Olsztyn Południe-Olsztyn Wschód to w sumie około 14 kilometrów nowej trasy.
Przetargi na oba zadania zostały ogłoszone pod koniec 2013 roku. Budową odcinka Olsztyn Zachód-Olsztyn Południe zainteresowanych było 7 wykonawców. Ich oferty kształtowały się od 387,5 mln zł do 490,4 mln zł.
Ponieważ najniższa kwota przekroczyła przewidziany przez zamawiającego budżet o 40 mln złotych, konieczne było uzyskanie akceptacji Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju na zwiększenie szacunkowego limitu kosztów na to zadanie.
Dzięki temu udało się wybrać najkorzystniejszą ofertę. Około 10-kilometrowy odcinek drogi w standardzie GP, w ciągu drogi krajowej nr 16 wybuduje konsorcjum INTERCOR Sp. z o.o. z Zawiercia oraz MOST Sp. z o.o. z Sopotu.
W lipcu podpisana zostanie umowa na to zadanie opiewająca na kwotę 387,5 mln złotych. Droga o przekroju dwujezdniowym, zlokalizowana na terenie gmin Gietrzwałd i Stawiguda ma być gotowa w przeciągu 28 miesięcy. W ramach tego zadania, na przecięciu obwodnicy z drogą nr 51 zostanie wybudowany węzeł Olsztyn Południe.
Oprócz dziesięciokilometrowego odcinka Olsztyn Zachód - Olsztyn Południe wraz z węzłem Południe, w ciągu drogi ekspresowej S51 budowana będzie druga część obwodnicy o długości 14,7 kilometrów, biegnąca od węzła Olsztyn Południe do węzła Olsztyn Wschód.
Do wykonania tego zadania zgłosiło się 9 wykonawców z ofertami od 548,9 mln złotych do 1,2 mld złotych.
- Do trzech wykonawców, którzy złożyli oferty poniżej kosztorysu zamawiającego wystąpiliśmy o wyjaśnienia dotyczące elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny. Termin na udzielenie odpowiedzi to 22 maja. Po otrzymaniu odpowiedzi podejmiemy decyzję o przyjęciu bądź odrzuceniu tych ofert. W przypadku tego zadania termin podpisania umowy jest na tym etapie trudny do określenia – mówi Karol Głębocki, rzecznik olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz