GDDKiA w Olsztynie wybrała wykonawcę odcinka drogi ekspresowej S5 Ornowo-Wirwajdy. Jest to firma Budimex S.A. Kontrakt opiewa na kwotę 204 mln zł. Inwestycja ma być zrealizowana w ciągu 31 miesięcy, wyłączając okresy zimowe. Jeśli nie będzie odwołań to po zakończeniu kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych będzie można podpisać umowę jeszcze w kwietniu.
Co miało wpływ na wyłonienie wykonawcy? W 30 proc. przedłużenie okresu gwarancji na wybrane elementy, 10 proc. - termin realizacji, a cena stanowiła 60 proc. Najniższą ofertę na kwotę 156 mln zł złożyło konsorcjum firm NDI Sp. z o.o. oraz NDI SOPOT S.A., jednak ta oferta została odrzucona, ponieważ konsorcjum nie udzieliło wyjaśnień dotyczących wyliczenia ceny oferty. Dlatego zdecydowano się na firmę Budimex.
- Zakładamy, że umowa z wykonawcą, w przypadku braku odwołań, zostanie podpisana w kwietniu 2020 r. Inwestycja będzie realizowana w systemie „Projektuj i buduj", gdyż wykonawca zadania ma możliwość optymalizacji rozwiązań zawartych w projekcie budowlanym i wykonawczym. Wykonawca może także wykonywać zadanie bez optymalizacji projektu, na podstawie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, którą otrzymaliśmy w grudniu 2019 r. Realizacja inwestycji planowana jest na lata 2020-2023 – wyjaśnia Karol Głębocki, specjalista ds. komunikacji GDDKiA w Olsztynie.
Wykonawca wybuduje drogę o długości około 5 km. W ramach zadania przewidziano budowę dodatkowych jezdni obsługujących teren przyległy, przebudowę dróg poprzecznych innych kategorii kolidujących z drogą S5. Będzie to droga o przekroju dwujezdniowym. Powstanie na niej węzeł Ostróda Zachód, cztery wiadukty oraz dwa przejścia dla dużych zwierząt.
Droga jest kontynuacją obwodnicy Ostródy w ciągu drogi krajowej nr 16, która docelowo ma być częścią drogi ekspresowej S5 na odcinku Grudziądz-Ostróda. W przyszłości będzie to element ciągu dróg ekspresowych w północnej Polsce na linii wschód – zachód. Złożą się: S10 Szczecin-Piła-Bydgoszcz, S5 Bydgoszcz-Grudziądz-Ostróda, S7 Ostróda-Olsztynek, S51 Olsztynek-Olsztyn, S16 Olsztyn–Ełk oraz S61 Ełk-Budzisko.
Jednak zanim drogowcy przystąpią do realizacji odcinka S5 pomiędzy drogami A1 i S7 (o długości około 85 km) należy przeprowadzić prace przygotowawcze. Na początek przygotowane zostanie studium korytarzowe. Jego efekty drogowcy poznają w lipcu. Obszar objęty studium korytarzowym obejmuje teren trzech województw, 14 powiatów i 53 gmin o powierzchni przeszło 8 tys. km².
Kalendarium:
13 października 2015 r. - wpisanie w rozporządzeniu Rady Ministrów w sprawie sieci autostrad i dróg ekspresowych drogi S5 Ostróda (S7) - Nowe Marzy (A1) do wykazu autostrad i dróg ekspresowych,
13 października 2016 r. - uzyskanie decyzji środowiskowej dla odcinka S5 Ornowo - Wirwajdy,
27 lutego 2017 r. - ogłoszenie przetargu na wykonanie koncepcji programowej oraz projektu budowlanego i wykonawczego dla odcinka S5 Ornowo - Wirwajdy,
1 czerwca 2017 r. - podpisanie umowy na wykonanie koncepcji programowej oraz projektu budowlanego i wykonawczego dla odcinka S5 Ornowo - Wirwajdy,
16 grudnia 2019 r. - uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej,
kwiecień 2020 r. - planowane podpisanie umowy z wykonawcą,
2020 - 2023 - planowane lata realizacji.
Komentarze (2)
Dodaj swój komentarz