Jest wykonawca linii, jest dostawca taboru - pora wziąć się do pracy
Projekt przywrócenia tramwajów do Olsztyna jest bliższy realizacji. Miasto wybrało już wykonawcę linii tramwajowej, a teraz także dostawcę taboru. Wiadomo też, w której części miasta rozpoczną się prace.
reklama
Przypomnijmy, przetarg na wykonanie linii tramwajowej wygrało hiszpańskie konsorcjum FCC Construccion, a dostawcą taboru będzie konsorcjum Newag-Moderntrans. Pierwsze z konsorcjów – wykonawca trakcji już przygotowuje się do pracy. Opracowano wstępny plan robót. Pierwsze łopaty wbite zostaną na ul. Kanta na Jarotach – to z tej olsztyńskiej sypialni ciągnąć się będzie linia tramwajowa mijająca centrum, dworzec, aż po Kortowo.
Realizacja inwestycji związana jest także z budową ul. Obiegowej, która ma być przedłużeniem ul. Sikorskiego, kończącej się teraz przy skrzyżowaniu z ul. Pstrowskiego. Po stworzeniu ul. Obiegowej – trasa ma biec dalej na zapleczu sanepidu, przeciąć ul. Żołnierską i wbić się w al. Piłsudskiego na wysokości hali Urania.
To właśnie ul. Obiegowa będzie kolejnym etapem realizacji projektu budowy linii tramwajowej. Pełen harmonogram budowy linii tramwajowej jest w trakcie opracowywania, wciąż ustalane są jeszcze lokalizacje przystanków.
Przypomnijmy, tramwaje mają pojawić się w Olsztynie do końca przyszłego roku, a koszt inwestycji szacuje się na blisko 250 mln złotych.
Komentarze (2)
Dodaj swój komentarz