Przetarg na przebudowę stacji Olsztyn Główny został ogłoszony w październiku zeszłego roku. Chodzi o poszerzenie peronów, dobudowę nowej krawędzi peronowej czy budowę szerszego przejścia podziemnego prowadzącego na Zatorze. Do zadania podstawowego włączono także instalację nowych urządzeń służących do sterowania ruchem.
W końcu kolejarze, po miesiącach przekładania terminu, 16 lipca otworzyli oferty (pierwotnie mieli to wykonać w listopadzie 2020 roku). Zainteresowanie było duże, bowiem zgłosiło się aż 12 podmiotów, jednakże przedstawiły one zaporowe ceny.
ZUE zadanie podstawowe wyceniło na 549,9 mln zł, a opcję na 109,2 mln zł brutto. Torpol proponuje odpowiednio 587,8 mln zł i 106,3 mln zł, konsorcjum Colas Rail Polska, Colas Rail SAS, AZD Polska i AZD Praha zaproponowało odpowiednio 598,9 mln zł i 102,2 mln zł, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor – 625,2 mln zł i 160,6 mln zł, Track Tec Construction – 639,0 mln zł i 121,3 mln zł, konsorcjum Strabag, Olikol Rail Energy i Strabag Rail – 643,9 mln zł i 127,4 mln zł, Trakcja – 658,4 mln zł i 124,6 mln zł, Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe – 673,3 mln zł i 149,1 mln zł, Budimex – 674,8 mln zł i 110,2 mln zł, konsorcjum Aldesa Construcciones Polska, Aldesa Construcciones SA, Coalvi, China Civil Engineering Construction Corporation – 765,1 mln zł i 164,5 mln zł, konsorcjum Roverpol i Rover Infraestructuras – 818 mln zł i 143,3 mln zł, konsorcjum Polski Holding Budowlany Infrastruktura, Przedsiębiorstwo Inżynierii Budowlanej Kopacki, Gór-Tor, Most i Joanna Welenc Firma Usługowo-Handlowa – 1,174.6 mld zł i 290,8 mln zł.
– możemy przeczytać na portalu Transport-publiczny.pl.
Jednak na szczęście kolejarze mają wyjście.
– Komisja bada teraz, czy złożone oferty nie podlegają odrzuceniu i czy spełniają kryteria przetargu. Następnie przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, podczas której wykonawcy będą mieli możliwość licytowania zaproponowanych cen – przyznał w rozmowie z nami Martyn Janduła, rzecznik prasowy PKP PLK SA.
Kolejarze dokonają wyboru oferenta na podstawie ceny za realizację zakresu podstawowego (70 proc.) oraz ceny za realizację opcji (30 proc.). Podpisanie umowy nastąpi prawdopodobnie pod koniec tego roku. Realizacja modernizacji stacji ma potrwać 30 miesięcy, zatem prace nie zakończą się w 2023 roku, a to był termin, do którego rozliczone miałyby być środki z obecnej perspektywy unijnej (Po raz kolejny opóźnia się rozpoczęcie przebudowy stacji Olsztyn Główny).
– Inwestycja na stacji w Olsztynie jest przez PLK na bieżąco analizowana i opracowywane są różne scenariusze działań związane z realizacją inwestycji i jej finansowaniem – dodał Martyn Janduła.
Komentarze (30)
Dodaj swój komentarz