Celem inwestycji jest również poprawa bezpieczeństwa pieszych. Dlatego też planuje się odsunięcie ich od bezpośredniego sąsiedztwa drogi, pasem zieleni oraz ścieżką rowerową. W miejscach, gdzie nieunikniona była lokalizacja chodnika przy jezdni, proponuje się ustawienie barierek ochronnych oraz ułożenie pasa płytek z wypustkami na przejściach dla bezpieczeństwa niewidomych. Po przebudowie skrzyżowania zwiększona zostanie liczba latarni ustawionych na pasie dzielącym. Przewiduje się również pozostawienie przystanków autobusowych w obecnych miejscach z wydzieleniem zatok autobusowych o szerokości 3 metrów i długości do 40 metrów. W ramach projektu wymienione zostaną również wiaty przystankowe.
Przygotowano trzy warianty realizacji tej inwestycji. Pierwszy zakłada jedynie minimalną modernizacje skrzyżowania, co w efekcie nie zwiększy przepustowości w dłuższym okresie czasu. Jednak do jego realizacji miasto nie musiałoby wykupywać gruntów prywatnych. Drugi wariant, którego realizacja wymaga już wykupu terenów od prywatnych właścicieli, spełnia główne założenie inwestycji - zwiększenie przepustowości skrzyżowania w dłuższym czasie. Trzeci wariant jest właściwie powtórzeniem wariantu drugiego. Wzbogacony jest jednak o obsługę komunikacyjną sąsiadującej jednostki wojskowej.
Szczegółowy opis wariantów znajdziecie na stronie internetowej konsultacji społecznych.
23 września o godzinie 17:00 w siedzibie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przy ul. Warszawskiej 89 w Olsztynie odbywać się będą konsultacje społeczne w tej sprawie. Wtedy też zainteresowani olsztynianie będą mieli okazję zapoznać się z dokładnymi planami inwestycji oraz zgłosić swoje uwagi dotyczące przebudowy.
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz