- Chcemy zadbać nie tylko o bezpieczeństwo, ale także o godność uczniów - informuje przewodniczący Zespołu, Jerzy Szmit.
Jest wiele instytucji, które są włączone w budowanie i realizację programów profilaktycznych. Nauczyciele olsztyńskich placówek przeprowadzili w ostatnim czasie aż 121 takich projektów: zdrowie, bezpieczeństwo w Internecie, przeciwdziałanie alkoholizmowi i narkomanii - to tylko niektóre z obszarów w których prowadzone są działania. Z analiz wynika, że większość programów skupia się na bezpieczeństwie psychiczno-fizycznym. Zespół chce również bronić pomijanych w szkołach wartości. Coraz częściej młodzież nie okazuje sobie szacunku, nie ceni cudzej godności, często nawet nie wie co oznacza ''ludzka godność''.
Celem olsztyńskiego projektu, do którego przygotowano już wstępną mapę działań, jest zwiększenie bezpieczeństwa uczniów w olsztyńskich placówkach. W ten cel ogólny, dobrze wpisuje się pomysł certyfikacji szkół, zgłoszony przez Waldemara Zwierkę, członka Zespołu. To przedsięwzięcie wymagające nakładów finansowych ale pozwalające śledzić poczynania dzieci w Internecie. Konieczna jest także inwentaryzacja sprzętu i oprogramowania.
***
Program olsztyńskiego ''specjalnego zespołu'' wydaje się być naprawdę dobrze przemyślany. Ochrona wartości, specjalne strony internetowe, reakcje na anonimowe zgłoszenia - wszystko, w teorii, układa się w przejrzystą, logiczną całość. Póki co, w praktyce nie są prowadzone żadne działania, a przygotowania trwają już zbyt długo. W walce z rosnąca agresją wśród dzieci i młodzieży ważna jest szybkość reakcji i wprowadzanie zmian od zaraz. Istnieje prawdopodobieństwo, że olsztyńscy urzędnicy z zespołu ds. bezpieczeństwa w szkołach, mogą się po prostu spóźnić.
Komentarze (1)
Dodaj swój komentarz