Pierwszy prywatny przewoźnik, który przejął obsługę części linii autobusowych, wkroczył do miasta we wrześniu 2013 roku. Konsorcjum firm KDD i Blue Line przejęło od MPK, dotąd jedynego operatora połączeń, obsługę pasażerów na około 10 proc. wszystkich linii autobusowych. Nowy podwykonawca, podobnie jak MPK, rozpoczął działalność na zlecenie urzędników z Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu - jednostki, która sprawuje pieczę nad funkcjonowaniem przewozów w Olsztynie. Nowy przewoźnik oprócz przejęcia części linii autobusowych, dostarczył do Olsztyna 11 nowych, niskopodłogowych autobusów.
Kolejny przetarg na obsługę linii autobusowych odbył się w lipcu 2015 roku. Najniższą stawkę za wozokilometr zaproponowało konsorcjum firm Meteor i Irex. Przewoźnik przejął około 20 procent połączeń. Nowy przewoźnik kupił także 23 nowe autobusy, którymi realizuje połączenia.
Teraz miasto szykuje się do kolejnego zamówienia. Urzędnicy z ZDZiT poczynili już pierwszy krok w tej sprawie - pojawiło się bowiem ogłoszenie o zamiarze przeprowadzenia postępowania przetargowego. Nowy podwykonawca miałby przejąć do 30 procent połączeń sieci komunikacyjnej w Olsztynie.
Komentarze (7)
Dodaj swój komentarz