Głównym celem projektu jest uświadomienie uczniom, że wszyscy ludzie na świecie odczuwają takie same emocje. Nie mamy wpływu na to, czy coś czujemy, ale mamy wpływ na to, jak na te uczucia reagujemy, co robimy pod ich wpływem. W projekcie „Painted Emotions” bierze udział 8 szkół z sześciu państw: Polski, Hiszpanii, Grecji, Turcji, Włoch i Słowacji. Uczestnicy projektu wspólnie zrealizowali już wiele ciekawych zadań. Uczniowie zobaczyli jak wyglądają partnerskie miasta i szkoły, przygotowali za pomocą aplikacji komputerowych logo i plakat promujący projekt, brali udział w zajęciach dotyczących emocji i uczących strategii radzenia sobie z nimi, próbowali wyrażać emocje poprzez sztukę (muzykę, malarstwo), stworzyli gry w środowisku programistycznym Scratch. Zapraszamy do odwiedzenia strony projektu https://twinspace.etwinning.net/97557/home.
Jednym z ciekawszych zadań drugoklasistów było przygotowanie balu karnawałowego pod hasłem „Colorful emotions”. Dzieci zostały losowo podzielone na cztery grupy. Każda z grup wylosowała nazwę jednej z podstawowych emocji i musiała udekorować wybraną część klasy. W ten sposób stworzyły strefę smutku, radości, złości i strachu. Następnie dzieci wraz z wychowawcą wybrały się na zakupy. Każda grupa otrzymała zadanie zakupienia zdrowych przekąsek na bal w określonej kwocie. Po powrocie do klasy dzieci analizowały swoje paragony i nawiązując do zawartych na nich informacji układały zadania matematyczne, które zapisane na specjalnych formularzach stworzyły quiz matematyczny w aplikacji QuizStunde. Do pełni szczęścia potrzebowali jeszcze muzyki. Dzieci szukały utworów pasujących do przydzielonej im emocji. 5 lutego bawiły się wspaniale przy samodzielnie przygotowanej playliście.
Natalia Adamiec
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz