Problem reklamowego chaosu, który zwyczajnie szpeci to, co w mieście najcenniejsze to nie tylko kłopot Olsztyna. Podobne trudności mają również inne samorządy w kraju. W Olsztynie nie brakowało prób ograniczenia reklamowego śmietnika i pozbycia się go z terenu Starego Miasta, jednak niewiele można zdziałać, kiedy reklamy umieszczane są na prywatnych budynkach, których właściciele żyją z wynajmu tej powierzchni.
Zielone światło dla tych działań dała jednak nowa ustawa krajobrazowa, której inicjatorem był Prezydent RP Bronisław Komorowski. Ustawa weszła w życie w połowie sierpnia 2015 roku i dała samorządom w Polsce ważne narzędzie do walki o estetykę przestrzeni.
Olsztyńscy radni nie zwlekali więc z uchwałą o przystąpieniu do sporządzenia dokumentacji, która określi dokładnie gdzie i jakie reklamy mogą zostać rozwieszone.
Nowy dokument ma między innymi określać zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, czy ogrodzeń. W uchwale znajdą się informacje o dopuszczalnych gabarytach, standardzie i materiale wykonania reklam.
Jednym z etapów prac nad zmianami są konsultacje społeczne w sprawie założeń do koncepcji uchwały krajobrazowej.
Przygotowany dokument ma już co prawda określoną strukturę jednak jego treść może ulec zmianie. W trakcie konsultacji mieszkańcy Olsztyna mają możliwość wyrażenia swojego zdania na temat proponowanych rozwiązań i przedstawienia swoich pomysłów.
Uwagi można zgłaszać do 30 czerwca publikując je na forum Platformy Konsultacji Społecznych lub wysyłając na adres [email protected]
Temat Uchwały Krajobrazowej Olsztyna zostanie poruszony także podczas spotkania prezydenta miasta z mieszkańcami, które odbędzie się we wtorek (6 czerwca) o 17:00 w sali 219 olsztyńskiego ratusza. Podczas otwartego spotkania konsultacyjnego urzędnicy omówią i wyjaśnią zapisy dokumentu.
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz