Do podpisania umowy na realizację rozbudowy ulic Olsztyńskiej i Grunwaldzkiej, które znajdują się w ciągu DK51 w Dobrym Mieście doszło jesienią 2023 roku. Założono, że inwestycja ma zostać zrealizowana w ciągu 12 miesięcy od daty zawarcia umowy. Zastrzeżeniem były okresy zimowe (od 16 grudnia do 15 marca), które nie wliczały się do realizacji robót.
Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad prace zakończyły się blisko dwa miesiące przed planowanym terminem. Wykonawca, firma Strabag, która zrealizowała kontrakt o wartości ok. 18,8 mln, właśnie przygotowuje dokumenty do odbioru robót.
W ramach inwestycji rozbudowany został odcinek DK51 o długości 630 m, poprawiono geometrię drogi poprzez poszerzenie jezdni do 7 m, wzmocniono konstrukcję istniejącej nawierzchni do nośności 11,5 tony na oś, a także wykonano korektę łuków pionowych i poziomych. Co istotne przebudowane zostały też skrzyżowania i zjazdy, a w miejscu istniejącego skrzyżowania DK51 z ul. Cmentarną powstało rondo.
- Ponadto przebudowaliśmy kanalizację deszczową oraz wybudowaliśmy oświetlenie drogowe. Powstały chodniki, ciągi pieszo-rowerowe, przejścia dla pieszych wraz z azylami oraz para zatok autobusowych. Inwestycja została zrealizowana ze środków budżetu państwa – wylicza Katarzyna Kozłowska z GDDKiA.
Przypomnijmy, że na wstępnym etapie jest inna drogowa inwestycja dotycząca Dobrego Miasta, a więc obwodnica. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad forsuje warianty we wschodnim korytarzu [Obwodnica Dobrego Miasta. Dwa warianty w grze]. Burmistrz Dobrego Miasta, Beata Harań uważa, że lepszym rozwiązaniem byłby zachodni korytarz.
- Nie chodzi o to, że mnie nie podoba się wschodni wariant. Dla rozwoju miasta zachodni jest po prostu lepszy. Tam jest strefa przemysłowa - tłumaczyła w naszym studiu wideo Harań.
Czytaj również:
Beata Harań, burmistrz Dobrego Miasta: Zachodni wariant obwodnicy jest lepszy [WIDEO]
Komentarze (2)
Dodaj swój komentarz