Dziś jest: 21.11.2024
Imieniny: Janusza
Data dodania: 2011-04-20 13:48

Iwona Starczewska

Który wariant przebudowy ulicy Partyzantów?

Ulica Partyzantów jest w fatalnym stanie technicznym i należy ją jak najszybciej wyremontować. Miasto planuje jednak zrobić to zgodnie z wariantem, któremu sprzeciwiają się mieszkańcy miasta związani z Forum Obywatelski Olsztyn.

reklama

Jeszcze w czerwcu ubiegłego roku odbyło się spotkanie konsultacyjne w sprawie przebudowy ulicy Partyzantów. Konsultacje odbywały się również na Platformie konsultacje.olsztyn.eu - gdzie wciąż można komentować zaproponowane przez miasto warianty przebudowy ulicy Partyzantów.

Ratusz przedstawił następujące warianty:

Wariant 0

Wariant przewiduje remont stanu istniejącego polegający na:

- wymianie nawierzchni bitumicznej jezdni,

- wymianie części zniszczonych chodników,

- zabiegach pielęgnacyjnych istniejącej zieleni,

- odnowieniu urządzeń i elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego,

Wariant przebudowy ulicy nie ingeruje w sposób zagospodarowania pasa drogowego. Zaprojektowano dwie jezdnie szer. po 6,50m rozdzielone wyspą szer. 1,60m. Niniejszy wariant nie wprowadza zmian w geometrii oraz funkcjonalności ulicy.

Wariant 1

Na odcinku od ulicy 1-go maja do ul. Kajki po stronie lewej zaprojektowano ciąg pieszy szer. od 2,00m do 4,00m ze ścieżką rowerową szer. 2,00m.

Po stronie prawej jezdni zaprojektowano chodniki o szer. od 3,50m do 6,50m.

Skrzyżowanie z ulicą Kajki wyposażono w sygnalizację świetlną.

Ścieżkę rowerową przeprowadzono na prawą stronę ulicy i urwano w rejonie ulicy Dąbrowszczaków.

Na odcinku od ulicy Dąbrowszczaków do Pl. J. Bema obustronne chodniki szer. od 2,00m do 5,00m.

W związku z wycinką drzew pomiędzy krawędzią jezdni a ciągami pieszymi i rowerowym na przeważającej części jezdni zaprojektowano zieleń separacyjną w pasach szer. 2,00m z planowanym nasadzeniem zieleni wysokiej.

W niniejszym wariancie wszystkie istniejące konstrukcje nawierzchni przeznaczono do rozbiórki.

Zaprojektowano dwie jezdnie szer. od 6,50m do 9,50m rozdzielone wyspą szer. 1,60m, a w rejonie przejść dla pieszych szer. od 2,00m do 5,00m.

Wariant 2

Po obu stronach ulicy zaprojektowano na przeważającej części zatoki postojowe do parkowania równoległego szer. 2,50m, a w rejonie Pl. J. Bema strona lewa ulicy do parkowania pod skosem 45° długości 5,00m.

Po obu stronach ulicy zlokalizowano chodniki szer. od 3,00m do 5,50m, oraz pasy przykrawężnikowe zieleni separacyjnej z planowanym nasadzeniem zieleni wysokiej.

Skrzyżowanie z ulicą Kajki wyposażono w sygnalizację świetlną.

W związku z wycinką drzew planuje się wprowadzenie oprócz nasadzeń kompensacyjnych zagospodarowanie zielenią w donicach ustawianych w chodnikach.

W niniejszym wariancie wszystkie istniejące konstrukcje nawierzchni przeznaczono do rozbiórki.

 

Urząd Miasta zaakceptował wariant „drugi”- wbrew woli części uczestników konsultacji oraz tych olsztynian, którzy chętnie udzielają się na platformie konsultacji. Zaraz po opublikowaniu wariantów, Tomasz Birezowski z Forum Rozwoju Olsztyna zaznaczył, że wariant drugi nie posiada ścieżki rowerowej, co go właściwie dyskwalifikuje. Miasto, mimo to, wybrało wariant drugi, być może ze względu na budowę miejsc parkingowych na całej długości nowej drogi.

Forum Obywatelski Olsztyn nie zgadza się z wyborem miasta. Członkowie Forum proponują zmodyfikowany wariant ''zero'' i zbierają podpisy mieszkańców pod petycją w tej sprawie. Forum proponuje:

  • pozostawienie istniejącego drzewostanu,

  • remont całej jezdni bez poszerzania jej o dodatkowy pas ruchu, za wyjątkiem odcinka niżej wymienionego,

  • poszerzenie wylotu ul. Partyzantów w stronę ronda Bema poprzez dobudowanie pasa ruchu od wysokości „Polmozbytu”, remont całego chodnika, wybudowanie ścieżki rowerowej po stronie południowej ulicy-jest tam wystarczająco szeroki chodnik, z którego można wydzielić ścieżkę rowerową,

  • wybudowanie zatok postojowych po stronie północnej ulicy z nasadą niskopiennych drzew pomiędzy zatokami.

    Zdaniem członków Obywatelskiego Olsztyna, dzięki tym rozwiązaniom ulica stanie się bardziej zielona, przyjazna ludziom, a dzięki ścieżce rowerowej pojawi się na niej więcej życia. Będzie piękną wizytówką Olsztyna.

 

Forum zbiera podpisy zarówno w internecie na stronie obywatelskiolsztyn.org jak również dziś na Starym Mieście w godziny od 16.00 do 18.00.

Przypomnijmy, że remont ulicy Partyzantów najprawdopodobniej sfinansowany zostanie z oszczędności jakie miasto uzyskało znajdując tańszego wykonawcę linii tramwajowych.

Źródło: obywatelskiolsztyn.org/konsultacje.olsztyn.eu

Komentarze (0)

Dodaj swój komentarz


www.autoczescionline24.pl