Podobna usługa funkcjonowała w Olsztynie już wcześniej pod nazwą Mobilet. Korzystało z niej jednak niewiele osób, ponieważ wcześniej należało pobrać na telefon specjalną aplikację, a dokonując zakupu za każdym razem trzeba było łączyć się z internetem.
W nowym systemie CallPay nie trzeba instalować dodatkowych aplikacji czy łączyć się z Internetem. Zakup i płatność za bilety odbywa się poprzez krótkie połączenie głosowe.
Połączenie jest znacznie szybsze niż pisanie SMS’a lub wczytywanie stron internetowych – dzięki czemu CallPay wpływa na czas zakupu biletu komunikacji miejskiej. W systemie CallPay mogą być wykorzystywane wszystkie rodzaje telefonów komórkowych, niezależnie od ich wieku czy zainstalowanego systemu operacyjnego.
Aby korzystać z tej usługi wcześniej trzeba się jednak przygotować. Na początek trzeba zarejestrować swoje konto. Można to zrobić na dwa sposoby:
• z telefonu - dzwoniąc pod numer 22 100 1 600. Podczas połączenia zostanie zdefiniowany kod PIN, którym będzie można potwierdzić transakcje. Czas rejestracji trwa ok. 30 sekund.
• z Internetu - na stronie www.CallPay.pl
Po dokonaniu rejestracji należy doładować założone konto lub wskazać rachunek bankowy, z którego będą rozliczane transakcje.
Zakup biletu musi się odbyć natychmiast po wejściu do pojazdu. W tym celu należy nawiązać połączenie telefoniczne, z jednym z numerów przedstawionych niżej – odpowiednim dla rodzaju biletu.
Numery dla poszczególnych rodzajów biletów komunikacji miejskiej
Rodzaj biletu Numer telefonu
Bilet jednorazowy miejski 89 7228 300
Bilet jednorazowy aglomeracyjny 89 7228 301
Bilet wieloprzejazdowy dobowy 89 7228 302
Bilet wieloprzejazdowy 3-dobowy 89 7228 303
Bilet wieloprzejazdowy 5-dniowy 89 7228 304
Bilet wieloprzejazdowy 10-dniowy 89 7228 305
Bilet wieloprzejazdowy 15-dniowy 89 7228 306
Bilet wieloprzejazdowy weekendowy 89 7228 307
Rodzaj biletu Numer telefonu
Bilet jednorazowy miejski 89 7228 300
Bilet jednorazowy aglomeracyjny 89 7228 301
Bilet wieloprzejazdowy dobowy 89 7228 302
Bilet wieloprzejazdowy 3-dobowy 89 7228 303
Bilet wieloprzejazdowy 5-dniowy 89 7228 304
Bilet wieloprzejazdowy 10-dniowy 89 7228 305
Bilet wieloprzejazdowy 15-dniowy 89 7228 306
Bilet wieloprzejazdowy weekendowy 89 7228 307
Przy zakupie biletu należy wybrać rodzaj ulgi, która nam przysługuje. Po nawiązaniu połączenia Pasażer wpisuje tonowo cyfry tworzące oznaczenie rodzaju ulgi:
• bilet normalny – wybieramy 1
• bilet ulgowy – wybieramy 2.
Podczas kontroli Pasażer zostanie poproszony o nawiązanie połączenia z numerem podanym przez kontrolera. System CallPay na próbę nawiązania połączenia może zareagować następująco:
• w przypadku Pasażera, który ma zakupiony bilet, połączenie jest bezpłatne i system CallPay dokona automatycznego rozłączenia połączenia w taki sposób, aby nie doszło do jego nawiązania. Po ok. 3 sekundach na telefon Pasażera przychodzi SMS potwierdzający zakup biletu zawierający wszystkie niezbędne dane takie jak rodzaj biletu, czas zakupu, ulga
• w przypadku Pasażera, który nie ma wykupionego biletu, połączenie jest płatne i system CallPay odbierze połączenie informując Pasażera, że nie dokonano zakupu usługi.
W przypadku, gdy Pasażer zakupił więcej niż jeden bilet, zobowiązany jest wykonać kolejne połączenia, dla których przyjdą kolejne potwierdzenia SMS.
Więcej szczegółów dotyczących nowej usługi ZKM znajdziecie TUTAJ.
Komentarze (1)
Dodaj swój komentarz