- Dzięki akcji ''Mazury Cud Natury'' postrzegani jesteśmy przez mieszkańców Polski jako region, do którego warto przyjechać, aktywnie wypocząć i posmakować regionalnych, naturalnych i tradycyjnych potraw – mówi Jacek Protas, Marszałek Województwa Warmińsko-Mazurskiego. – Promocja regionu okazuje się efektywna, co potwierdzają wyniki badań, a to wskaźnik obiektywny, więc znaczący – podkreśla Marszałek Jacek Protas. – Okazuje się też, że nasza kampania promocyjna jest bardzo konkurencyjna wobec wielomilionowych kampanii bogatszych regionów i miast, jak chociażby w ostatnim czasie Śląska, czy Gdańska.
Przypomnijmy, hasło zostało wymyślone pod koniec 2009 roku przez pracowników Urzędu Marszałkowskiego w Olsztynie, po tym, jak Mazurskie Jeziora znalazły się na liście kandydatów w konkursie szwajcarskiej Fundacji „New7Wonders” na 7 Nowych Cudów Natury. Wkrótce po tym, hasło stało się także głównym motywem kampanii promującej cały region.
W konkursie startowało 440 kandydatów z całego świata, w tym trzy z Polski: Pustynia Błędowska, Puszcza Białowieska oraz Mazurskie Jeziora. Po prowadzonej przez pół roku kampanii promocyjnej, Mazury - jako jedyny polski kandydat, 21 lipca 2009 roku znalazły się w gronie 28. finalistów konkursu Fundacji New7Wonders.
Sukces był możliwy dzięki podjętym akcjom promocyjnym Samorządu Warmińsko-Mazurskiego oraz poszczególnych miast, gmin i powiatów, zwłaszcza z obszaru Wielkich Jezior Mazurskich. Przedstawiciele tych miast, przygotowując imprezy o charakterze sportowym, kulturalnym czy rekreacyjnym, przypominali o głosowaniu oraz zapraszali do wypoczynku na Mazurach.
Pomimo tego, że konkurs kończy się dopiero 11 listopada 2011 roku, kampania „Mazury Cud Natury” była już wielokrotnie nagradzana, m.in. dwa wyróżnienia „Złote Formaty”, wyróżnienie Klubu Twórców Reklamy KTR, laureat konkursu „20latRP.pl” i „Sukces Sukcesów RP”. Marka „Mazury Cud Natury” została także nominowana do tegorocznego tytułu „Superbrands” w kategorii miasta i regiony, a samo hasło stało się znakiem zastrzeżonym w Urzędzie Patentowym.
A | A | A
Data dodania: 2010-09-16 08:45
Iwona Starczewska
Mazury Cud Natury - najlepsze hasło promocyjne
Na zlecenie dziennika Rzeczpospolita GFK Polonia zapytała Polaków, które hasła najbardziej zachęciłyby ich do wizyty w danym mieście czy regionie. Spośród kilkudziesięciu propozycji bezapelacyjnie, drugi raz z rzędu, wygrało hasło ''Mazury Cud Natury''.
reklama
Źródło: Własne/Urząd Marszałkowski
Komentarze (1)
Dodaj swój komentarz