Latem ubiegłego roku ratusz podpisał opiewającą na 4,2 mln zł umowę na opracowanie dokumentacji dla przedłużenia sieci tramwajowej. W tym roku magistrat przedstawił kilka koncepcji budowy nowej nitki tramwajowej.
Przez ostatnie dwa miesiące podczas konsultacji społecznych mieszkańcy mogli zgłaszać swoje uwagi do propozycji miasta. Pod koniec kwietnia urzędnicy zebrali wszystkie opinie i wybrali ostateczny przebieg trasy. Jak się okazuje, urzędnicy nie wprowadzili praktycznie żadnych sugestii mieszkańców i tym samym wybrano jeden ze wstępnych wariantów.
Zadecydowano, że tramwaje pojadą wzdłuż ulicy Krasickiego, Synów Pułku, Wyszyńskiego, Piłsudskiego i Dworcową. Nowością będzie jednak ostatni fragment trasy. Na rondzie u zbiegu ulic Dworcowej, Towarowej i Kętrzyńskiego, tramwaj skręci w prawo w tę ostatnią ulicę.
- Ze względu na nieprzemyślane usytuowanie peronów na krańcówce przy Dworcu Głównym, tramwaje będą musiały dojechać do Kościuszki, żeby bezproblemowo dojechać do krańcówki - czytamy w komentarzu do planów rozbudowy linii tramwajowych na jednym z ogólnopolskich portali zajmujących się transportem miejskim.
W wybranym wariancie zdecydowano również o przedłużeniu tramwaju ulicą Płoskiego do osiedla Tęczowy Las.
Szacuje się, że ratusz będzie mógł ze środków europejskich przeznaczyć na rozbudowę sieci tramwajowej zaledwie 120 mln zł. Tym samym miejscy urzędnicy planują podzielić inwestycję na kilka etapów. Które jednak odcinki byłyby budowane w pierwszej kolejności? Odpowiedź przyniesie projekt budowlany. Wtedy też miasto pozna szczegółowe koszty inwestycji.
Magistrat ma jednak nadzieję, że inne regiony nie wykorzystają w pełni swoich środków na unijne inwestycje i tym samym zwiększy się budżet na drugą nitkę tramwajową.
Ważne! Większe wizualizacje dostępne po kliknięciu na zdjęcie
Pętla "Tęczowy Las"
ul. Wilczyńskiego
ul. Krasickiego i ul. Synów Pułku
ul. Wyszyńskiego
ul. Piłsudskiego do Placu Inwalidów Wojennych
ul. Dworcowa
Komentarze (15)
Dodaj swój komentarz