Na początku marca br. Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego otworzył koperty w przetargu na „Przeprowadzenie międzynarodowej kampanii promocyjnej województwa warmińsko-mazurskiego w latach 2025-2028 z wykorzystaniem narzędzi promocji należących do przewoźnika lotniczego”.
Zgłosił się tylko jeden oferent – Polskie Linie Lotnicze LOT, które realizację usługi wyceniły na równe 22 mln zł brutto. Samorząd na sfinansowanie zamówienia zamierza przeznaczyć 22 102 560 złotych brutto. Dlatego bardzo prawdopodobne, że ostatecznie dojdzie do zawarcia umowy [CZYTAJ RÓWNIEŻ: Inwestycja za blisko 150 mln zł, szynobus na lotnisko raz w tygodniu i spadek liczby pasażerów. Urząd marszałkowski nadal zamierza wspierać Olsztyn-Mazury].
Wykonawca zostanie zobowiązany m.in. do oznakowania dwóch samolotów reklamą województwa warmińsko-mazurskiego. Łączna powierzchnia pokryta reklamą województwa to 80 m2 – 120 m2 dla każdego samolotu. Jak podaje portal Pasażer zamawiający nie wymaga, żeby samoloty operowały z Portu Lotniczego Olsztyn-Mazury, ani żeby zwycięzca przetargu uruchomił z warmińsko-mazurskiego lotniska nowe połączenia.
Przypomnijmy, że aktualnie LOT obsługuje z Szyman jedną trasę do Krakowa (dwa loty tygodniowo). Jeśli dojdzie do zawarcia umowy, a LOT nie zwiększy oferty na tej linii lub nie zaoferuje nowych kierunków, to będzie to jedna z droższych promocji regionu w przeliczeniu na jednego pasażera.
Jak wylicza branżowy serwis Rynek Lotniczy przez cały okres obowiązywania umowy LOT powinien wykonać – bazując na obecnym oferowaniu – 340 rotacji, czyli 680 lotów, co odpowiada udostępnieniu w sprzedaży 55 760 foteli. Oznacza to, że, jeśli dojdzie do podpisania umowy, samorząd będzie dopłacał do każdego fotela na trasie do Krakowa 394 złote
Lotnisko w Szymanach w ubiegłym roku odprawiło 72 tys. pasażerów (to spadek o ok. 50 procent względem roku 2023). W zestawieniu Urzędu Lotnictwa Cywilnego mazurski port znalazł się na ostatnim miejscu w kraju. Wyżej, jeśli chodzi o liczbę obsłużonych pasażerów w ruchu krajowym i międzynarodowym, sklasyfikowano porty lotnicze m.in. w Zielonej Górze, Radomiu, Bydgoszczy czy Lublinie [CZYTAJ RÓWNIEŻ: Lotnisko Olsztyn-Mazury ostatnie w Polsce. Drastyczne spadki].
Rok 2023 zarządzająca lotniskiem spółka Warmia i Mazury Sp. z o.o., w której 100-proc. akcjonariuszem jest Województwo Warmińsko-Mazurskie, zamknęła stratą w wysokości prawie 9,4 mln zł
20 stycznia warmińsko-mazurskie lotnisko obchodziło 9-lecie swojej działalności. Do tej pory skorzystało z niego ponad 860 tys. pasażerów [CZYTAJ RÓWNIEŻ: Uroczyste otwarcie lotniska Olsztyn-Mazury].
Komentarze (22)
Dodaj swój komentarz