- Kolej zaczyna pełnić w regionach coraz istotniejszą rolę. Tylko w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia w województwie warmińsko-mazurskim są dwa projekty o wartości ponad 550 mln zł. Efektem tych prac, na liniach Ełk – Szczytno oraz Działdowo – Olsztyn, będą szybsze i wygodniejsze podróże oraz zwiększenie dostępności kolei – mówił Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa.
Podpisana umowa oznacza poprawę jakości podróży i obsługi pasażerów.
- Przebudowa prawie 83 km odcinka linii Działdowo – Olsztyn to krótsze podróże w regionie i o kwadrans krótsza podróż z Olsztyna do Warszawy. Efektem inwestycji będą także dwa nowoczesne przystanki w Olsztynie i poprawa komfortu obsługi na wszystkich stacjach i przystankach. Zwiększy się również poziom bezpieczeństwa – mówił Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
PLK przebudują łącznie 13 peronów m.in. na stacjach i przystankach: Waplewo, Nidzica, Olsztynek i Gągławki.
Poza czterema zmodernizowanymi stacjami, w Olsztynie będą dwa nowe przystanki: Olsztyn Dajtki i Olsztyn Śródmieście (nazwa robocza). Oba zwiększą możliwości kolei regionalnej. PLK zainstalują na nich wiaty, ławki, tablice informacyjne i funkcjonalne oświetlenie. Wszyscy pasażerowie, również osoby o ograniczonej mobilności, m.in. dzięki pochylniom będą wygodnie korzystać z dostępu do pociągów. Na przystankach przewidziane zostały także stojaki rowerowe.
- Nowe perony w bezpośrednim sąsiedztwie dzielnicy Dajtki oraz miasteczka studenckiego Kortowo zwiększą dostępność kolei nie tylko dla mieszkańców Olsztyna, ale także studentów i turystów, odwiedzających stolicę Warmii i Mazur. Budowa przystanku to także pierwszy krok do bezpośredniego skomunikowania koleją centrum stolicy województwa z miastami i gminami leżącymi po stronie południowej i zachodniej Olsztyna – mówił Artur Chojecki, wojewoda warmińsko-mazurski.
Projekt przewiduje także modernizację torów, przejazdów kolejowo-drogowych, wymianę urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz przebudowę mostów i wiaduktów kolejowych. W efekcie pociągi będą mogły kursować między Działdowem a Olsztynem z prędkością 120 km/h, co skróci podróż o około 16 minut.
„Prace na linii kolejowej nr 216 na odcinku Działdowo – Olsztyn” są realizowane w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Wartość umowy 267,6 mln zł netto. Dofinansowanie UE 85 proc. Czas realizacji 21 miesięcy. Prace będą prowadzone w formule „projektuj i buduj” w latach 2017-2019. Wykonawcą zadania jest TORPOL S.A.
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz