Dziś jest: 11.02.2025
Imieniny: Grzegorza, Lucjana
Data dodania: 2025-02-11 13:43

Redakcja

Młode, a... nieroztropne. 39-latka z Olsztyna straciła 60 tys. zł

Młode, a... nieroztropne. 39-latka z Olsztyna straciła 60 tys. zł
Zdjęcie jest ilustracją do tekstu
Fot. policja.pl

Na początku tygodnia 39-letnia olsztynianka odebrała telefon, który zmienił jej sytuację finansową. Kobieta została oszukana metodą "na pracownika banku" i straciła blisko 60 tys. zł. 

reklama

W poniedziałek (10 lutego) olsztyńscy śledczy przesłuchali 39-latkę z Olsztyna, która zgłosiła się z zawiadomieniem o oszustwie przy wykorzystaniu tak zwanej metody „na pracownika banku”.

Kobieta tego samego dnia odebrała telefon od osoby, która podawała się za pracownika banku, w którym miała aktywne konto. Rozmówca przekonywał, że na rachunku 39-latki widnieje otwarty wniosek o kredyt.

Żeby to zweryfikować, pokrzywdzona miała w swojej aplikacji złożyć kolejny wniosek o pożyczkę i przekonać się, czy będzie miała odpowiednią zdolność kredytową.

Sprawca miał na tyle duże umiejętności manipulacji, że kobieta instruowana krok po kroku ostatecznie zaciągnęła pożyczkę, a pieniądze, które dostała na konto, przelała na rachunki wskazane przez oszustów. W ten sposób straciła niespełna 60 tys. zł.

Policja apeluje:

Kiedy ktoś do nas zadzwoni i informuje, że nasze oszczędności są zagrożone, musimy mieć świadomość, że to może być manipulacja i próba oszustwa. Jeżeli mamy jakiekolwiek podejrzenie co do autentyczności numeru telefonu lub danej sytuacji - ROZŁĄCZAMY SIĘ!!!

Zadzwoń i zweryfikuj pracownika banku!

Pamiętaj, pracownik banku nigdy nie będzie żądał przelania Twoich pieniędzy na nieznane konto. Nie zażąda również danych do logowania ani danych osobowych, nie będzie również prosił o zainstalowanie dodatkowych oprogramowań na Twoich urządzeniach. Tożsamość konsultanta zawsze można potwierdzić, dzwoniąc na infolinię.

Co należy zrobić, gdy zostaniemy oszukani?

W przypadku, kiedy się zorientujemy lub będziemy mieli jakiekolwiek podejrzenie o oszustwie, NATYCHMIAST powinniśmy złożyć w swoim banku reklamację dotyczącą transakcji. Skontaktuj się i opowiedz o zaistniałej sytuacji. Podaj dane przelewu, który został wysłany do nieuczciwego odbiorcy. Złóż reklamację według polityki przyjętej przez bank, w którym prowadzisz konto. O szczegółach całej procedury zostaniesz poinformowany przez pracownika banku. Następnie złóż zawiadomienie na policji.

 

Źródło: KMP w Olsztynie / Własne

Komentarze (2)

Dodaj swój komentarz

  • Karol Olsztyn 2025-02-11 14:38:07 79.191.*.*
    To była cenna lekcja, jest mała szansa, że kobietę czegoś nauczy. Pieniądze zresztą to nie wszystko, idzie wiosna niech Pani cieszy się życiem.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 1 0
  • paapaj 2025-02-11 13:59:20 79.187.*.*
    Brawo!!!
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0

www.autoczescionline24.pl