Dlaczego resort nie chce inwestować w obwodnice? Minister transportu woli wydać unijne pieniądze na budowę autostrad. Z informacji „Dziennika Gazety Prawnej” wynika, że Sławomir Nowak zdecydował na zmianę strategii polskiej infrastruktury drogowej.
Środki z UE na budowę dróg, które Polska otrzyma na lata 2014-2020 niemal w całości zostaną przeznaczone na uzupełnienie i wydłużenie sieci autostrad i tras ekspresowych. Inwestycje te odbędą się kosztem budowy obwodnic miast na pozostałych drogach krajowych.
Na wstępnej liście obwodnic przewidzianych do wycięcia z planu inwestycji znalazł się także Olsztyn, który na obwodnicę wzdłuż krajowej „szesnastki" czeka od 15 lat! Prezydent Grzymowicz alarmuje, że na początku marca 2013 r. minie termin ważności wydanej decyzji środowiskowej.
Niepewne są też losy m.in. obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego, mimo że grunty są już wykupione, a pozwolenie na budowę wygasa w styczniu 2014 r. Pod znakiem zapytania jest budowa obwodnicy Góry Kalwarii, choć w lipcu wojewoda mazowiecki wydał pozwolenie na budowę.
Liliana Zając z GDDKiA zaznacza, że niektóre obwodnice powstaną w ramach aktualnych projektów budowy dróg ekspresowych, które obecnie są priorytetem.
Biorąc pod uwagę tempo budowy autostrad w naszym kraju, wielu kierowców obawia się, że rezygnacja z obwodnic dla nich oznaczać będzie tylko jedno: wielogodzinne korki na najbardziej uczęszczanych trasach.
Komentarze (1)
Dodaj swój komentarz