FLIRT3 jest pierwszym w kraju dalekobieżnym pociągiem trzeciej generacji, spełniającym najwyższe standardy bezpieczeństwa. Konsorcjum Stadler Polska-NEWAG prowadzi obecnie próby pojazdu.
- Celem testów jest kompleksowe sprawdzenie systemów pociągu, np. układu napędowego, układu hamulcowego czy systemu antypoślizgowego - wyjaśnia Magdalena Dankowska, Kierownik Projektu w Stadler Polska. - Podczas prób chcemy wyeliminować ewentualne błędy, aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo podróżnym - dodaje.
Po zakończeniu testów prowadzonych przez konsorcjum, pojazd zostanie przekazany Instytutowi Kolejnictwa, który dokona oficjalnego badania homologacyjnego, obejmującego sprawdzenie układu hamulcowego pojazdu bez obciążenia oraz przy maksymalnym dociążeniu, badanie poziomu hałasu, kompatybilności elektromagnetycznej, pantografu, oświetlenia oraz urządzeń bezpieczeństwa.
- Zgodnie z kontraktem 20 zamówionych składów PKP Intercity otrzyma do końca października tego roku - mówi Grzegorz Knop, Kierownik Projektu w NEWAG S.A.
Już w grudniu pociągi trafią na tory. FLIRT-y obsługiwać będą trasy Olsztyn- Kraków, Warszawa - Bydgoszcz, Gdynia - Katowice oraz Kraków – Szczecin.
Komentarze (0)
Dodaj swój komentarz