Retail Provider zamierza wybudować w miejscu dotychczasowego dworca PKS centrum handlowo-usługowe, w którym znajdzie miejsce także dworzec autobusowy. Dotychczas plany te były blokowane z powodu protestów stowarzyszenia Forum Rozwoju Olsztyna, które próbowało doprowadzić do uznania obiektu zbudowanego w 1970 roku olsztyńskiego dworca za zabytek. Składane kilkakrotnie przez stowarzyszenie wnioski były odrzucane najpierw przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Olsztynie a potem przez Ministra Kultury i ostatecznie ta idea nie ujrzała światła dziennego. Do protestujących zaapelował m.in. prezydent Olsztyna, prosząc, by zaprzestali opóźniania realizacji tej, tak bardzo miastu potrzebnej, inwestycji.
Kolejną przeszkodę stanowiły protesty PKP, która uznała, że wszelkie prace ziemne prowadzone w odległości - 20 m od granicy obszaru infrastruktury kolejowej, należy uzgadniać z zarządcą tego obszaru. Ten argument jednak ostatecznie upadł, kiedy uznano, iż teren w bezpośrednim sąsiedztwie budynków objętych rozbiórką nie stanowi obszaru kolejowego i takie uzgodnienia nie są w związku z tym potrzebne.
Tym razem protestów już nie było i pozwolenie na remont-przebudowę obiektu dworca autobusowego - a także posadowionego obok biurowca - uprawomocniło się. Oba obiekty mają zostać rozebrane do końca tego roku, robiąc miejsce pod obiekt planowanego centrum handlowo-usługowego.
Z kolei zarządzany przez PKP dworzec kolejowy, stanowiący dotąd jedność architektoniczną z dworcem autobusowym, czeka na swojego wykonawcę. Po wyłonieniu go w drodze przetargu trzeba będzie uzyskać pozwolenie na rozbiórkę budynku, a następnie zbudować tam obiekt nowego dworca.
Komentarze (24)
Dodaj swój komentarz