Obwodnica Olsztyna powstaje w ramach dwóch kontraktów: Zadanie 1 - dk 16 Olsztyn Zachód – Olsztyn Południe (10 km) i Zadanie 2 - S51 Olsztyn Wschód – Olsztyn Południe (14,7 km).
Wykonawcą robót na pierwszym odcinku obwodnicy jest konsorcjum firm Intercor Sp. z o.o. z Zawiercia oraz Most Sp. z o.o. z Sopotu. Koszt tego zadania to 387 mln złotych. Ten odcinek obwodnicy zlokalizowany jest na terenie gmin: Gietrzwałd i Stawiguda i omija miasto od południowego zachodu. Obwodnica przebiegać będzie od drogi krajowej nr 16 w okolicach miejscowości Kudypy, poprzez okolice Gronit i Tomaszkowa aż do drogi krajowej nr 51.
Zadanie 2 o wartości 913 mln zł realizuje firma Budimex SA. W skład tego kontraktu wchodzi również budowa węzła Pieczewo. Droga zlokalizowana będzie na terenie Olsztyna i gmin: Stawiguda, Purda, Barczewo i ominie miasto od południowego wschodu. Przebiegać będzie od drogi S51 w sąsiedztwie miejscowości Tomaszkowo poprzez okolice miejscowości Bartążek, Szczęsne, Klebark Mały do drogi nr 16 na wysokości ogródków działkowych na Wójtowej Roli.
Na jakim etapie są obecnie wykonywane prace?
- Na zadaniu 1 zaawansowanie robót mostowych wynosi 95 proc. Pozostały roboty wykończeniowe takiej jak montaż barier ochronnych i wykonanie schodów skarpowych na trzech ostatnich obiektach w tym dwóch na węźle Południe w Tomaszkowie. Roboty bitumiczne na odcinku od węzła Zachód do węzła Południe są także wykonane, pozostaje położenie ostatniej warstwy asfaltu - warstwy ścieralnej oraz roboty wykończeniowe, np. obsianie trawy – informuje rzecznik GDDKiA, Karol Głębocki.
Z jakim opóźnieniem na tym odcinku trzeba się liczyć?
- Trwa weryfikacja roszczeń terminowych wykonawców, złożonych z uwagi na intensywne opady deszczu w niektórych miesiącach ubiegłego roku - przekraczały ponad 5-krotnie średnią opadów dla tych miesięcy. Przewidujemy, że odcinek ten będzie udostępniony do ruchu we wrześniu – dodaje Głębocki.
Prace na drugim zadaniu są znacznie mniej zaawansowane.
- Na zadaniu 2 roboty drogowe to ponad 50 proc., roboty bitumiczne 20 proc., roboty mostowe 76 proc. Obecnie trwają intensywne prace przy układaniu masy i na obiektach – wyjaśnia Karol Głębocki.
Droga powstająca w ramach tego zadania ma zostać udostępniona dla ruchu na koniec tego roku.
- Poza tym jest jeszcze umowa dodatkowa na budowę węzła Pieczewo – termin to czerwiec 2019 – na tę chwilę niezagrożony – dodaje.
Komentarze (3)
Dodaj swój komentarz