Z uwagi na zagrożenie epidemią Covid-19 przewoźnicy wprowadzają lub wprowadzili środki prewencyjne.
W środę Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie poinformował, że od czwartku do odwołania kierowcy nie będą sprzedawać biletów.
Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie uprzejmie informuje, że od początku dnia 12 marca 2020 roku (do odwołania) nie będzie prowadzona sprzedaż biletów przez kierowców autobusów komunikacji miejskiej. Wszystkie rodzaje biletów nadal są dostępne w biletomatach stacjonarnych, biletomatach mobilnych, Punktach Obsługi Klienta ZDZiT oraz za pośrednictwem aplikacji mobilnych takich jak moBilet, SkyCash czy mPay.
– możemy przeczytać w oświadczeniu.
MPK jak dotąd nie wprowadziło innych środków prewencyjnych, jednakże spółka podkreśla, że są przygotowani na zagrożenie.
– Jesteśmy przygotowani na każdy rozwój sytuacji. Mamy środki do dezynfekcji sprzętu i ochrony osobistej. Jeżeli zaszłaby taka potrzeba, to wówczas będziemy ich używali. Na razie funkcjonujemy normalnie – powiedział w rozmowie z nami Cezary Stankiewicz, rzecznik prasowy MPK.
Prewencyjne działania podjął także m.in. Polonus, którego autobusy kursują m.in. na trasie Olsztyn-Warszawa.
Narodowy przewoźnik autokarowy Polonus wdrożył rygorystyczne procedury bezpieczeństwa w związku z zagrożeniem wynikającym z pojawienia się w Polsce nowego koronawirusa wywołującego chorobę COVID-19. Wdrożono procedury sanitarne, zaopatrzono pracowników w dodatkowe środki higieniczne oraz zakupiono sprzęt do ozonowania wnętrza autokarów.
– czytamy w komunikacie firmy Polonus.
Podobne środki wprowadzili przewoźnicy kolejowi, co potwierdził Dominik Lebda, rzecznik prasowy POLREGIO.
– POLREGIO na bieżąco monitoruje sytuację i stale współpracuje z innymi uczestnikami rynku kolejowego oraz organami odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo zdrowia w Polsce w celu zapewnienia bezpieczeństwa pasażerów – powiedział w rozmowie z nami Dominik Lebda.
Pracownicy związani z odprawą podróżnych i kontrolą dokumentów przewozu otrzymali stosowne wytyczne, w celu określenia sposobu postępowania w razie zaistnienia podejrzenia, że na pokładzie pociągu może znajdować się osoba zarażona koronawirusem.
– POLREGIO jest w stałym kontakcie m.in. z Urzędem Transportu Kolejowego w zakresie codziennego raportowania sytuacji dotyczącej podejrzenia zarażenia koronawirusem u pasażerów. W pociągach transgranicznych i obsługujących ruch do/z lotnisk dystrybuowane są ulotki Głównego Inspektora Sanitarnego. Apteczki w pociągach są wyposażane w maseczki i rękawiczki oraz wzmocniony jest nadzór nad sprzątaniem składów. Pracownikom POLREGIO przypomniano o podstawowych zasadach higieny, istotnych w obniżeniu ryzyka zarażenia wirusami wywołującymi choroby – dodał Dominik Lebda.
W dodatku pociągi transgraniczne POLREGIO będą obejmowane kontrolami sanitarnymi w zakresie pomiaru temperatury ciała pasażerów. Ponadto wśród pasażerów pociągów transgranicznych dystrybuowane będą karty lokalizacji w formie ankiety w języku polskim i angielskim w celu umożliwienia ewentualnego kontaktu.
Firma FlixBus, której autokary kursują m.in. z Olsztyna do Warszawy czy Berlina, zapowiedziała, że po każdym kursie przeprowadzana jest kontrola stanu czystości wnętrza pojazdu.
Na ten moment, nasze autobusy kursują zgodnie z obowiązującym rozkładem. Jednakże, z przyczyn operacyjnych, na wybranych trasach mogą pojawić się opóźnienia. Pasażerowie będą na bieżąco informowani o ewentualnych zmianach.
Jesteśmy w ścisłym kontakcie z naszymi partnerami autobusowymi, którym zaleciliśmy zastosowanie szczególnych środków ostrożności i higieny, w tym m.in. intensyfikację kontroli stanu czystości wnętrz pojazdów po każdym kursie. Dodatkowo, stale monitorujemy zalecenia rządowe i jesteśmy gotowi niezwłocznie przyjąć wszelkie nowe wytyczne dotyczące dalekobieżnego transportu drogowego od właściwych organów.
– możemy przeczytać w oświadczeniu.
Komentarze (2)
Dodaj swój komentarz