Wykonana została tymczasowa stabilizacja jednego słupa podpory. Zainstalowane zostały również czujniki monitorujące pracę konstrukcji. Obecnie trwa analiza zachowania się konstrukcji na bazie przeprowadzonych pomiarów i badań. Celem jest ustalenie warunków pracy obiektu po przywróceniu ruchu na obu jezdniach.
- Po dokonanych obliczeniach, sprawdzeniu i zatwierdzeniu monitoringu przez projektanta, zaakceptujemy doraźny program naprawczy. W kolejnym kroku przystąpimy do montażu rozszerzonego monitoringu pracy konstrukcji oraz monitoringu geotechnicznego. Przewidujemy, że przywrócenie ruchu na obu jezdniach obiektu może nastąpić w pierwszej połowie grudnia br. Nie oznacza to końca prac – informuje Karol Głębocki, rzecznik prasowy GDDKiA w Olsztynie.
W kolejnych miesiącach nad przyczynami powstania usterki będzie pracował zespół ekspertów wskazanych przez wykonawcę i zaakceptowanych przez GDDKiA. Wykorzystując m.in. dane z monitoringu, zespół wskaże przyczyny powstania problemu i zbada pracę całej konstrukcji obiektu.
Opracowana ekspertyza zawierać będzie również docelowy program naprawczy, który pozwoli usunąć przyczyny usterki i przywrócić pełną sprawność całej konstrukcji. Koszty obecnych działań zabezpieczających oraz badań i analiz ponosi wykonawca obiektu.
Komentarze (19)
Dodaj swój komentarz