Na początku port będzie mógł obsłużyć ok. 45 mln pasażerów rocznie. Europoseł Karol Karski powiedział, że założeniem było to, aby każdy z dowolnego miejsca w Polsce mógł dojechać do Baranowa w ciągu dwóch godzin.
Jedną ze szprych jest linia kolejowa z Olsztyna oznaczona numerem 2. Wielokrotnie już pisaliśmy, że trasa ta wiodąca przez Ciechanów i Warszawę jest już modernizowana na odcinku Działdowo-Olsztyn. W naszym województwie jeszcze jedna linia będzie wiodła do CPK – nr 3 z Giżycka przez Pisz, Łomżę, Ostrołękę i Warszawę.
Przypomnijmy, że Centralny Port Komunikacyjny ma być zlokalizowany w okolicach Baranowa między Warszawą i Łodzią.
Kiedy ruszy budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego? Wiadomo, że do końca 2019 roku mają się zakończyć prace przygotowawcze, a sam port powinien być zbudowany do końca 2027.
Komentarze (5)
Dodaj swój komentarz