Minikoparka, zagęszczarka, młot pneumatyczny, taczki i wielka szlifierka kątowa. Takim sprzętem co najmniej od tygodnia, na terenie stacji Olsztyn-Śródmieście, operuje ekipa remontowa. Wielkie betonowe płyty, po których jeszcze w styczniu tego roku przechadzali się uczestnicy „spaceru poznawczego”, dziś są skuwane (Po miesiącach opóźnień węzeł przesiadkowy Olsztyn-Śródmieście został oddany w użytkowanie [ZDJĘCIA]).
Fot. Łukasz Kozłowski / Olsztyn.com.pl
Prace dotyczą peronu numer 1. O ich przyczynę zapytaliśmy zarządcę narodowej sieci linii kolejowych, czyli PKP PLK S.A.
- Na przystanku Olsztyn Śródmieście PLK S.A. prowadzą prace związane z instalacją nowego systemu sterowania ruchem kolejowym, realizowanego w ramach modernizacji stacji Olsztyn Główny. Efektem będą sprawne przejazdy pociągów na olsztyńskim węźle kolejowym. Zakończenie prac planowane jest pod koniec tygodnia. Wykonawca przywróci pierwotny stan nawierzchni peronu – tłumaczy Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP PLK S.A.
Stacja Olsztyn-Śródmieście obsługuje podróżnych korzystających z pociągów regionalnych. Na przystanku mogą wysiąść osoby przybywające do Olsztyna z Działdowa, Bydgoszczy, Torunia, Elbląga, Malborka, czy Iławy. Na perony prowadzą dwa wejścia. Jedno znajduje się przy Domu Kopernika, a drugie obok Komendy Wojewódzkiej Policji w Olsztynie. Na terenie znajdują się miejsca krótkoterminowego postoju dla samochodów. Dostępne są też ławeczki i miejsca przeznaczone dla rowerów.
Węzeł Olsztyn-Śródmieście powstawał z problemami. Pierwsze pojawiły się już w 2018 roku, kiedy między ulicą Partyzantów a wojewódzką komendą policji, natrafiono na pozostałości po cmentarzu ewangelickim. Następnie problemem okazały się garaże z lat 70. i procedury związane z wywłaszczeniem właścicieli. Wszystko to sprawiło, że oddanie obiektu konsekwentnie się przesuwało. Ostatecznie węzeł wystartował wraz z początkiem 2023 roku, mimo że wstępnie otwarcie planowano na koniec maja 2022 roku.
Komentarze (9)
Dodaj swój komentarz