Dziś jest: 08.09.2024
Imieniny: Adrianny, Marii
Data dodania: 2024-07-15 08:30

Krzysztof Brągiel

Olsztyn wolny od tramwajów. Ważne skrzyżowanie zamknięte na 30 dni

Olsztyn wolny od tramwajów. Ważne skrzyżowanie zamknięte na 30 dni
W poniedziałek (15 lipca) zaczął się remont torowiska w rejonie Galerii Warmińskiej. Prace oznaczają m.in. zawieszenie tramwajów linii nr 1, 2 i 3
Fot. Łukasz Kozłowski / Olsztyn.com.pl, ZDZiT

Zaczęło się. Od poniedziałku (15 lipca) przez około 30 dni zawieszone będą tramwaje linii nr 1, 2 i 3. Wszystko przez remont skrzyżowania ul. Tuwima z al. Sikorskiego.

reklama

Torowisko pod Galerią Warmińską wymaga modernizacji. Jak tłumaczą w Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym to konieczne, ponieważ przyjęte w pierwotnym projekcie rozwiązanie, okazało się niewystarczająco wytrzymałe.

- Prace są spowodowane degradacją nawierzchni asfaltowej - wyjaśnia rzecznik Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Olsztynie, Mariusz Makówka. - Remont będzie polegać na wymianie nawierzchni z asfaltowej na nawierzchnię betonową do wysokości główki szyny.

Przewiduje się, że prace zostaną ukończone w perspektywie miesiąca.

- W tym czasie zostanie zmieniona organizacja ruchu - informuje Michał Koronowski z Miejskiego Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu. - Całkowicie zamknięty zostanie wlot ul. Tuwima w al. Sikorskiego.

Zmiany oznaczają zawieszenie kursowania linii tramwajowych 1, 2 i 3. W miejsce linii numer 1 i 2 zostanie uruchomiona autobusowa komunikacja zastępcza Z-1 i Z-2. Poza tym zostaną skorygowane trasy autobusów przejeżdżających przez zamknięty fragment skrzyżowania.

Uwaga: autobusowe linie zastępcze nie będą obsługiwać przystanków:
– “Auchan” w kierunku Dworca Głównego/Wysokiej Bramy (najbliższy przystanek: “Galeria Warmińska”);
– “Szpital Wojewódzki” w kierunku Dworca Głównego/Wysokiej Bramy (najbliższy przystanek: “Skwer Wakara”/”Pstrowskiego-Sikorskiego”);
– “Pstrowskiego-Sikorskiego” w kierunku Kanta (najbliższy przystanek: “Szpital Wojewódzki”/”Dywizjonu 303”).

Ponadto wprowadzone zostaną zmiany w trasach linii:
– Linie nr 130, N01 – w obu kierunkach ulicami: Sikorskiego – Obrońców Tobruku – Iwaszkiewicza – Tuwima. Uwaga: w przypadku linii nr 130 i N01 zmianie ulegają rozkładowe godziny odjazdów i przyjazdów również na stałych odcinkach tras;
– Linia nr 136 – w obu kierunkach ulicami: Sikorskiego – Obrońców Tobruku – Warszawska;
– Linia nr 307 – w obu kierunkach ulicami: Sikorskiego – Obrońców Tobruku – Armii Krajowej.

Szczegółowe trasy i rozkłady linii nr Z-1 i Z-2 dostępne są na stronie ZDZiT.

Źródło: ZDZiT w Olsztynie, własne

Galeria

Komentarze (31)

Dodaj swój komentarz

  • abcd235 2024-07-17 12:03:40 185.122.*.*
    Dziwię się, że deweloperzy z Olsztyna nie budują koło takich osiedli jak Nagórki, budynków biurowych i nawet parków biurowych, z budynkami 3-4-piętrowymi lub nawet większymi, z dużymi parkingami jak przy supermarketach, przeznaczone typowo na biura, gabinety i inne usługi tego typu. Dużo się buduje bloków apartamentowców, ale przy nich brakuje biurowców. Ludzie, których stać jest aby kupić mieszkanie, to pewnie niektórzy z nich, też będzie ich stać kupić lub wynająć biuro w pobliżu domu, aby tam prowadzić jakiś własny biznes. Na biurach można tak samo zarabiać jak na mieszkaniach. Ale mieszkania w blokach typowo mieszkalnych nie nadają się na firmę, gdzie co chwilę przychodzą obcy ludzie (klienci), a sąsiedzi mogą się czuć nieswojo. Gdyby w różnych częściach Olsztyna powstawały parki biurowe, to powstałoby dość dużo miejsc pracy i rozwijałby się ruch gospodarczy. Przy osiedlach potrzebne są różne usługi typu fryzjer, biuro rachunkowe, dentysta, projektant itp. Młodzi przedsiębiorcy, gdy nie mają gdzie, to otwierają je w miejscach do tego nieprzystosowanych np. w garażu przy swoim domu, na ciasnej ulicy osiedlowej.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • Staś 2024-07-16 07:44:15 5.173.*.*
    Idź do rudego niech cię przeprosić, od razu dostaniesz 2 lata o suchym pysku
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 4 10
  • Vivaldi 2024-07-15 23:18:55 37.31.*.*
    Skąd jest ten projektant? "...ponieważ przyjęte w pierwotnym projekcie rozwiązanie, okazało się niewystarczająco wytrzymałe." No tak!!! Dotychczas w PL nie zaprojektowano i nie zrealizowano żadnego torowiska linii tramwajowej! Stąd projektant musiał opracować zupełnie coś nowatorskiego, innowacyjnego i zrównoważonego. Sorry, ale take mamy projektanty. Teraz nawierzchnia betonowa do wys. głowy syny. Czy tak równo jak jezdnie i powierzchnie pokryw studzienek? Moim zdaniem beton się wykruszy po pewnym czasie. Drgania i uderzenia lepiej znosi kostka granitowa. Budowane w poprzednich wiekach dla wozów konnych drogi kamienne są do dziś eksploatowane pomimo, że jeżdżą nimi ciężarówki.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 13 4
  • xxxaxxx 2024-07-15 19:29:26 88.156.*.*
    A nie mogą być zlikwidowane, a to co zostanie ze sprzedaży wyłożyć na estakady na Sikorskiego, bo nie idzie tą trasą jechać. Co 5 metrów światła, a włodarze miasta jeszcze budują blokowiska w dawnym PUDiZ i oczywiście zjazd będzie na Sikorskiego. W ten sposób wyjazd z Jarot do pracy to mordega.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 12 17
  • Do redakcji 2024-07-15 16:15:31 37.31.*.*
    Kolejny raz zwracam się do moderatora z redakcji tego artykułu by nie ukrywał niewygodnych komentarzy!!!
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 1 0
  • Olsztyn pierwsza wio 2024-07-15 16:14:19 37.31.*.*
    Tramwajami głównie jeździ patola z Jarot w normalnych prestiżowych dzielnicach jak Gutkowo ,Redykajny dajtki nikt by na to nie pozwolił a trzeba było gdzieś upchnac te inwestycje bo w lewą kasa musi się zgadzać
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 12 43
  • Olsztyn pierwsza wio 2024-07-15 16:14:17 37.31.*.*
    Tramwajami głównie jeździ patola z Jarot w normalnych prestiżowych dzielnicach jak Gutkowo ,Redykajny dajtki nikt by na to nie pozwolił a trzeba było gdzieś upchnac te inwestycje bo w lewą kasa musi się zgadzać
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 6 28
  • dis 2024-07-15 15:42:37 212.160.*.*
    Czyżby Olsztyn był takim prekursorem kładzenia torów tramwajowych w Polsce? Ba! Na świecie? Żaden durny projektant i jeszcze lepszy partacz, który projekt przyklepał, nie skumał, że w takim miejscu ma być beton, a nie asfalt?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • Mieszkaniec z przymu 2024-07-15 14:33:54 79.191.*.*
    Moje pytania brzmią? Jaki jest koszt utrzymania tej kolejki Piko , kiedy ta inwestycja się zwróci , ile pasażerów rocznie przewozi ta kolejka grzymo. Wg moich wyliczeń dotychczasowy koszt budowy tej miejskiej brewerii łącznie z taborem obecnym i przyszłym tj ok 1 miliarda złotych.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 20 25
  • motorniczy Kazik 2024-07-15 12:52:49 95.160.*.*
    Po prostu super! Oby jak najdłużej!
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 15 22
  • Również wkurzony 2024-07-15 12:43:19 37.31.*.*
    Redakcja zatrudnia pisiorów i ludzi którzy mają tyle wspólnego z dziennikarstwem co ja z kapłaństwem co się później przekłada na pisanie stronniczych artykułów. Dziennikarz powinien być bezstronny a jak się to komuś nie podoba to powinien szukać roboty w portalach pisoskich, gdyż tam będzie miał pole do popisu w swoich demagogiach poglądowych. Olsztyn powinien być wolny od kretynów wypisujący brednie począwszy od tytułu a skończywszy na końcu materiału zamieszczonego przez portal. Prawda panie redaktorze?????????
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 1 0
  • BLASZANY BEMBENEK 2024-07-15 12:36:26 5.184.*.*
    ...................
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 4
  • Bera 2024-07-15 11:50:06 2a09:bac2:4f9a:*
    "przyjęte w pierwotnym projekcie rozwiązanie, okazało się niewystarczająco wytrzymałe" - jakie okrągłe zdanie.. Inwestor: Urząd Miasta Olsztyn. Ktoś w urzędzie imiennie zatwierdzał, nadzorował, odbiierał - i podpisywał przelewy na grube milony publicznych pieniędzy. Zapewne krasnoludki. Dziennikarskiego śledztwa też rzecz jasna nie będzie. Dziennikarze to też krasnoludki.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • GMru 2024-07-15 09:53:03 46.186.*.*
    Jaki zgrabny tytuł: "Olsztyn wolny od tramwajów" :)
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 24 10
  • wkurzony na redakcję 2024-07-15 09:51:50 5.173.*.*
    Smirowata gazeto. Po pierwsze s tramwajów w Olsztynie codziennie korzysta ponad 30 000 ludzi, więc proszę nie obrażać mieszkańców sloganami "wolny od", bo ktoś może napisać "wolny od nieobiektywnych dziennikarzy". Po drugie linie 4 i 5 kursują według normalnego rozkładu jazdy, więc wasz tytuł jest po prostu bezczelnym kłamstwem!
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 63 23
  • Johnny 2024-07-15 09:08:42 178.183.*.*
    Było nie głosować na Paciaciaka
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 11 24
  • Stop tramwajom 2024-07-15 08:38:18 37.31.*.*
    O jo jo patola prze miesiąc nie będzie korzystać ze swojego cichego i tak eko transportu płakać mi się chce . Jakiego żałosne
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 21 51

www.autoczescionline24.pl