Kilkukrotne przesuwanie terminu
Przypominamy, że umowa z firmą Torpol podpisana została pod koniec stycznia 2022 r. Według pierwotnego planu budowa olsztyńskiego dworca miała potrwać 17 miesięcy, a prace wyceniono na 70,97 mln zł. Nie wszystko jednak poszło zgodnie z przewidywaniami.
Oddanie dworca podróżnym było regularnie przesuwane: na listopad 2023 r., luty, marzec, kwiecień i sierpień. Jak pisaliśmy w artykule pt. „Do sześciu razy sztuka? Dworzec Olsztyn Główny później, niż zakładano”, pod koniec minionych wakacji, na placu budowy wciąż działało ok. 100 pracowników.
Warto wspomnieć, iż nie tylko czas zakończenia prac uległ zmianie, ale również cena. Środki przekazane wykonawcy z blisko 71 mln zł wzrosły do niemal 90 mln zł.
„Otwarcie dworca planujemy w grudniu”
Okazało się, iż aktualnie prace dążą do właściwej finalizacji. Rzecznik prasowy PKP S.A., Michał Stilger poinformował w ostatnim czasie, że rozpoczęły się odbiory techniczne, prowadzone przez odpowiednie służby, a oddanie dworca do użytku przewidziano na grudzień br.
- Otwarcie dworca planujemy w grudniu tego roku, ale dokładną datę będziemy w stanie podać po zakończeniu odbiorów i uzyskaniu wszystkich pozwoleń. Obecnie trwają jeszcze prace związane z zagospodarowaniem terenu przy budynku dworca, m.in. budowa parkingu, układanie chodników – mówił w rozmowie z redakcją Eska Olsztyn.
Dobra informacja dla podróżnych jest taka, że już działają kasy biletowe na poziomie minus 1.
Planowane zagospodarowanie wnętrza
Stilger dodał też, że rozstrzygnięto już wszystkie przetargi, w ramach których wybrano najemców lokali komercyjnych na poziomach 0 i -1, a PKP jest na etapie podpisywania umów z nowymi najemcami.
Jak wymienia Eska, w budynku olsztyńskiego dworca znajdą się lokale dla kolejowych spółek oraz organizacji, takich jak: WARS, Straż Ochrony Kolei, TK Telekom, PKP Polskie Linie Kolejowe, PKP Intercity i POLREGIO. Miejsce przewidziano też na dwa lokale gastronomiczne i cztery pomieszczenia handlowo-usługowe, jak również na automaty z napojami i przekąskami i skrytki bagażowe.
Pasażerowie mogą już korzystać z tunelu od strony Zatorza
Przypominamy, że od 25 września br. pasażerowie, którzy wybierają się na pociąg od strony olsztyńskiego Zatorza, mogą korzystać z nowego przejścia podziemnego, prowadzącego do dworca głównego PKP. Tunel liczy 140 m długości. Na perony prowadzą ruchome schody oraz windy. Pisaliśmy o tym w artykule pt. „PKP PLK otwierają tunel od strony Zatorza. Nowe przejście ma 140 metrów [ZDJĘCIA]”.
Przejście podziemne od strony olsztyńskiego Zatorza Fot. Andrzej Puzewicz
Komentarze (9)
Dodaj swój komentarz