Otwarty pod koniec ubiegłego miesiąca na Dajtkach został park handlowy "Aviator". Znajdujące się w nim sklepy przyciągną klientów z całego, pobliskiego osiedla Dajtki (będącego jednym z najgorzej skomunikowanych) oraz okolicznych miejscowości. Dzięki temu mniej osób jako cel swoich zakupów wybierze sklepy położone bardziej "w mieście".
"Awiator" to nie jedyny kompleks sklepów, który w wielu przypadkach powstrzyma wjeżdżających do Olsztyna przed udaniem się w głąb miasta po zakupy. Na pograniczu miasta, przy wjeździe z Dywit znajduje się supermarket Aldi. Po drugiej stronie Olsztyna, przy skrzyżowaniu ulic Bartąskiej i Jakubowej powstaje właśnie nowy park handlowy, w którym również znajdzie się sklep niemieckiej sieci. Więcej informacji w artykule Przy ul. Bartąskiej powstanie Aldi. Będą "ciche godziny".
Parki handlowe stają się hitem nie tylko w Olsztynie i najbliższych okolicach. Inwestorzy budują zespoły sklepów także w najbliższych miastach - jak położona ok. 40 km od stolicy województwa Ostróda. Przy węźle łączącym drogę ekspresową S7 oraz drogę krajową DK16 powstaje jeden z największych parków handlowych w regionie. W zamyśle inwestorów, ma przyciągnąć kilkaset tysięcy osób - zarówno mieszkańców regionu, jak i turystów - rocznie.
Budowane obecnie parki handlowe stanowią alternatywę dla popularnych jeszcze nie tak dawno galerii. Pierwsza z nich - Aura, znana przez pierwsze lata istnienia jako Alfa - powstała w 2005 roku. Dziewięć lat później, w 2014 roku olsztynianie mogli skorzystać z nowego obiektu - Galerii Warmińskiej. Oba punkty do tej pory stanowią ważne miejsca na handlowo-usługowej mapie Olsztyna. W związku z budową nowych pasaży handlowych sytuacja ta może się jednak zmienić.
Tomasz Górski, Asset Menagera w NEPI Rockcastle, która jest właścicielem Aura Centrum Olsztyna i Galerii Warmińskiej zapewnił nas, że firma obserwuje lokalny rynek i jest świadoma, że pojawiają się nowe obiekty handlowe.
Górski, powołując się na badania marketingowe, twierdzi, że zarówno Aura, jak i Galeria Warmińska, pomimo rosnącej konkurencji, "wypadają najlepiej w mieście i regionie".
- Obecność klientów w naszych przestrzeniach na co dzień potwierdza, że chcą u nas być, robić zakupy i korzystać z naszej oferty, która wybiega poza standard, proponując usługi i rozrywkę oraz akcje specjalne na najwyższym poziomie - mówi nam Górski.
Asset Menager w NEPI Rockstale podkreśla też, że olsztyńskie centra handlowe są czymś więcej, niż miejscem robienia zakupów. - Jesteśmy sprawdzonym organizatorem i partnerem lokalnych wydarzeń takich jak: „Zdrowie pod kontrolą”, WOŚP, Kortowiada czy Olsztyn Green Festival - wylicza.
Górski mówi też o "walorach lokalizacyjnych" obu obiektów, szerokiej ofercie, wysokiej jakości obsługi oraz licznych nagrodach. - Galeria Warmińska w tym roku otrzymała tytuł „Marka Warmii i Mazur” (...) Ponadto oba centra zostały docenione w konkursie Polskiej Rady Centrum Handlowych za koncept „Warmińska Aura” jako wyjątkową siłę „dwóch zakupowych sióstr” na tym samym lokalnym rynku.
- Nasze największe atuty to wieloletnie doświadczenie, nieporównywalna skala oferty i otwartość na potrzeby otoczenia - podsumowuje przedstawiciel olsztyńskich galerii.
Komentarze (34)
Dodaj swój komentarz