Dziś jest: 24.11.2024
Imieniny: Chryzogona, Emmy, Flory
Data dodania: 2020-04-22 18:30

Piotr Tyszkiewicz

Piotr Tyszkiewicz Dorotowo 3 E: To połóż się i leż!

Piotr Tyszkiewicz Dorotowo 3 E: To połóż się i leż!
Piotr Tyszkiewicz, były piłkarz m.in. Stomilu Olsztyn i VfL Wolfsburg
Fot. archiwum prywatne

Jak wiemy, nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło! Tak powinno być, ale niekoniecznie w futbolu olsztyńskim z jej lokomotywą, jaką jest Stomil Olsztyn.

reklama

Dziękuję moim Czytelnikom za przeczytanie mojej ostatniej notki Piotr Tyszkiewicz Dorotowo 3 E: Zawody o Puchar Odwróconego Owsiaka! i aktywny udział w dyskusji.

Jak w dobie pandemii z zadaniami w futbolu radzą sobie nasze kluby i nasz lokalny związek?

Żeby być obiektywnym, to poszperałem trochę w sieci i mam obraz tej aktywności futbolowej i mogę z całą odpowiedzialnością napisać, że Stomil Olsztyn w dobie koronawirusa, jako klub profesjonalny, abdykował ze swojej roli.

Futbolowego związku lokalnego również nie ma, czyli nic się nie zmieniło, ponieważ to był i jest instytucjonalny futbolowy pusty bęben.

Ja wiem, że malkontenci stękają - „się nie da”, „a jak?”, „to zrób!”, „a zakazy i nakazy”, „a jak ktoś zachoruje?”- To znam...

To właśnie teraz olsztyńskie dzieci i młodzież potrzebują klubów i ludzi futbolu najbardziej!

Wiem, że mamy ograniczenia natury prawnej, związane z pandemią, ale świat nie zaczął się na pandemii i na niej się nie skończy!

No cóż, był czas na wyrobienie pojęć technicznych i innych specjalnych! Był czas na wyrobienie pojęć z zagadnień motoryki piłkarza. Był czas na pracę i kształtowanie odpowiedniej  mentalności. Był czas na zbudowanie korelacji pomiędzy tymi zagadnieniami. Był to czas przed pandemią.

Obserwując działania olsztyńskich klubów, ze Stomilem na czele, to wiele, zbyt wiele na to wskazuje, że ten czas został zmarnowany, a dzisiaj widać, jak na dłoni, tego konsekwencje.

Teraz kiedy jest kryzys związany z pandemią widać, jak ta futbolowa komunikacja funkcjonuje. Strony klubowe zapełniają żenująco ubogie w treść piłkarskie filmiki. Jakieś gierki na PC i inne bardzo mało ambitne jałowe materiały. Kluby „ratują się” infantylnymi wyzwaniami, tym zastępując codzienną pracę!

Materiały specjalistyczne są na poziomie, jaki kluby wypracowały przez czas swojej pracy, jak jeszcze wszystko było wokół nas normalnie, a ten poziom specjalny jest... żenujący.

Wielokrotnie zwracałem uwagę na infantylną komunikację w mediach społecznościowych, jeszcze w czasach sprzed pandemii. Same rozmowy o niczym i promocja „na klubie i futbolu” swojej osoby.

A to teraz jest znakomity czas na komunikację specjalną przez media społecznościowe! To teraz powinny jak w Hollywood powstawać specjalistyczne piłkarskie filmy szkoleniowe dla dzieci i młodzieży, ale i pierwszych zespołów klubów. Niestety futbolowe kluby nie mają pomysłu na... futbol, dlatego gros czasu zajmuje im renegocjacja kontraktów z zawodnikami i jak np. w Stomilu grzebanie przy herbie klubu. Dlaczego tak jest?

To jest proste, jak Stomil Olsztyn nie ma nic do powiedzenia w zakresie futbolu swoim podopiecznym, to zajmuje się wszystkimi innymi rzeczami, tylko nie tym czym powinien klub futbolowy w czasie, kiedy jest najbardziej potrzebny!

Proszę sobie wyobrazić akademię Stomilu i sam Stomil Olsztyn SA z filmami dla poszczególnych kategorii wiekowych, z wyrobionym wcześniej słownikiem pojęć podstawowych w futbolu. Proszę wyobrazić sobie, że olsztyńska młodzież ma prowadzony codzienny cykl treningów i ten cykl pracy jest realizowany przy wsparciu jednego ze sponsorów Stomilu Olsztyn np. (sarkazm) Ratusza. Takie filmy powinny być dowodem na to, że Stomil Olsztyn, to klub piłkarski, który żyje futbolowym życiem swoich podopiecznych i kibiców, pracuje i chce grać!

Na dzisiaj ta futbolowa komunikacja to porażka, pod każdym względem.

Gdyby Stomil Olsztyn, miał futbolowe DNA, to byłby i postęp sportowy, i oglądalność, i żywy futbolowy marketing, a i dzieci i młodzież z innych biedniejszych klubów w Olsztynie i całej Polsce by skorzystały na tej futbolowej aktywności klubu. Pewnie i nowi sponsorzy pojawiliby się w klubie futbolowo płodnym.

To, co zobaczyłem w mediach społecznościowych Stomilu Olsztyn, to jest goła, brutalna prawda, że klub, którego jestem wychowankiem, nie tylko jest w futbolowej d...., ale co najgorsze, on się w niej urządza.

I dzięki temu cholernemu wirusowi możemy zobaczyć, jak bije futbolowe serce Olsztyna.

Billboardy reklamowe można wieszać gdzie się chce i za ile się chce, ale futbolowe serce, to coś więcej niż slogan. I tej pasji oraz treści nie widzę! Ś. P. Trener Józef Łobocki, jak się wkurzył na zawodnika, to krzyczał - To połóż się i leż!

I wykrakał!

Zapraszam do dyskusji!

Menedżer piłkarski,

footballidea.pl Doszkalanie Indywidualne dla Talentów na bazie własnego programu i boiska w Dorotowie.

Zainteresowanych współpracą proszę o kontakt:
poczta elektroniczna: [email protected]
tel. 609 184 000

Zapraszam do współpracy!

Komentarze (60)

Dodaj swój komentarz

  • xyz12 2020-06-17 12:46:18 80.50.*.*
    Zawsze można podać przykład genialnej szkółki piotra marii żurawela za przykład. Tak samo żenujące filmiki a do tego treningi nawet w czasie zakazów treningi po lasach żeby nikt nie zobaczył. Ignorant z nienormalnymi rodzicami narażali dzieci.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 3 1
  • Jarosław Polskę zbaw 2020-04-28 06:30:54 83.31.*.*
    Tyszkiewicz zmień prochy albo lekarza , jesteś nudny
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 1 25
  • Jan z Łajs 2020-04-26 22:15:35 205.201.*.*
    Ok może i coś tam dobrze prawisz ale chłopie majac podobno Stomil w sercu to pomóż klubowi chociażby swoimi pomysłami a nie ciagle się zalisz i psujesz opinie swoimi felecośtamtami:)
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 1 23
  • KIBIC z zatorza 2020-04-26 07:19:04 37.248.*.*
    Znowu odezwał się wybitny znawca doradca, Dobrze ze nikt, żaden klub go nie chce jako swojego doradcę.Najważniejsze to reklama swojej firmy, a nie tekst .
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 3 26
  • Piotr Tyszkiewicz 2020-04-24 12:14:11 83.31.*.*
    Szanowni Czytelnicy, Ciekawy materiał otrzymałem ze szkółki piłkarskiej Żuri Football. Trenerzy tej szkółki wysyłają od początku pandemii materiały szkoleniowe dla swoich podopiecznych, a ci realizują program trenerów odsyłając im materiały video z realizacji zadań domowych. Twórcą akademii jest Piotr Żurawel. Warto prezentować takich kreatywnych ludzi futbolu, szczególnie z tak małych klubików jak Żuri. Można? Można, tylko trzeba chcieć! Gratuluję trenerom szkółki Żuri Football i czekam na świadectwa futbolowej aktywności w czasie koronawirusa w innych klubach w Olsztynie i opinie rodziców, czy ta aktywność olsztyńskich klubów jest wystarczająca dla Waszych dzieci?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 25 2
  • Andrzej 2020-04-24 08:25:33 37.30.*.*
    Oj Piotrze widzę,że się nudzisz i nie masz nic do roboty, bo już drugi felieton tak w krótkim czasie.Mi w tym okresie czasu brakuje i noc za krótka, a Tobie nawet oddzwonić się nie chce,choć piszesz, że oddzwonisz. Czyli postępujesz tak jak obecnie cukiernik .A tak trochę pół serio ,pół żartem, czy nie piszesz doktoratu z filozofii.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 3 29
  • Piotr Wiktor 2020-04-24 00:18:47 37.47.*.*
    Robi Pan sobie reklamę każdego krytykując, pragnie zwrócić uwagę czytelnika afera o której każdy wie problemie jaki jest od kiedy Pan był trenerem i starał się wpoić nam w szatni ze dieta słodkiej bułki to hit na skale Bundesligi.Zacznie Pan dzialac jako darczyńca bo tak to ciagle te eseje tylko robią przykrość ludziom takim jak Pana wspólnik.Wojskowy cukiernik pracownik działu reklamy TVP najlepszy zamawiający piłkarzy niewiadoma skąd Remek namaszczony doradza Pana kolegi tez zły, czy jest Pan a takim smutnym człowiekiem ze otacza Pana takI jad?Po co Pan to robi?Sledze Pana artykuły już kilka lat i ciagle jest pan zły na cały swiat....
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 9 24
  • Cygan 2020-04-23 14:30:24 78.8.*.*
    Dzień dobry:) Ludziska czytajcie ze zrozumieniem..W Polsce mamy wielu ludzi narzekających na to:ile pilkarz zarabia?ch..gra?,nawet obecnie wylał się hejt na piłkarzy,aby im zabrać pieniądze..Dziwne,ponieważ spotykam ludzi na ulicach i każdy ale to każdy"ee bez tej pilki w tv oszaleć można "Pilka nożna łączy ludzi,ma dawać ogrom emocji i daje! Powyższy felieton idealnie oddaje z czym mamy do czynienia.Mamy wirus..Idealnie,mamy wolne,nie pracujmy,"połóżmy się i poleżeć sobie również " Pasja,Praca i ciągły Rozwój!!! P.S.Mam wrażenie,że ten "wirus" był od zawsze w mentalności ludzkiej naszego społeczeństwa oraz w strukturach "naszej" kopanej...Nie szukajmy na siłe miodu do dupy! Pozdrawiam:)
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 16 0
  • Rodzic Kibic Stomil 2020-04-23 13:33:41 83.28.*.*
    Akademia leżała od lat, a od kilku miesięcy jak napisał autor niestety zaczęła się w d***e urządzać. Obecny prezes klubu zatrudnił 2 osoby dedykowane szkoleniu dzieci i młodzieży, koordynatora z Giżycka i prezesa akademii. Idealny moment żeby pokazać jak to się powinno robić, po poprzedniku. I jak to wyszło? Media społecznościowe akademii umarły ..., młodzi adepci piłki nożnej zostawieni sami sobie, bo najważniejszy jest 1 zespół (ale czy na pewno jest dla decydentów najważniejszy?), jednym słowem jesteśmy głęboko w czarnej dziurze. Nie ważne czy inni coś robią, bo oceniać Stomil i akademie należy przez pryzmat działań, które one podejmują, a nie robią nic. DRAMAT i WSTYD
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 24 0
  • Inżynier 2020-04-23 12:45:22 83.6.*.*
    Rozbudowane szkolenia video a potem twarde lądowanie w rzeczywistości na pastwiskach i klepiskach??? Bolało by panie Piotrze. Za to okres "bez piłki" to najlepszy moment dla pionów tzw. marketingowych na to aby przekonały nas odbiorców do swoich pomysłów i tak naprawdę do tego czy nadają się do tej roboty. Nie trzeba nic dodawać na bieżąco, meczy nie ma, treningów nie ma itp itd. Jako kibic chciałbym zobaczyć odświeżone social media i wyjście do kibiców (określone schematy działania których klub będzie się trzymał, konkursy, działania nakręcające promocję klubu jak i dnia meczowego, a my przyjmiemy to z podziwem i zachowają one swoją ciągłość ( że koszulka pamiątkowa i bukiet kwiatów wręczany przed meczem nie zrujnuje budżetu). Uważam że tyle można( trzeba) zrobić w tym martwym czasie.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 17 0
  • Rodzic grajek 2020-04-23 12:28:54 79.191.*.*
    Niestety, ale to jest najprawdziwsza prawda. Jest czas przestoju, ciszy, a nic się nie robi, aby np. dzieciaki miały trening online, w postaci jakiego tutorialu, pokazania ćwiczeń itd. Dla mnie to nie jest problem, ponieważ na samym Facebooku można znaleźć tego bardzo dużo, choćby Kacper Bywalec. Ale chodzi mi o to, że wymaga się płacenia składek, aby akademia funkcjonowala, a nie daje się nic w zamian(od siebie). Dlatego dla mnie osobiście marka Stomilu jest nic nie warta. Póżniej wychodzi na turniejach, że zespoły jak Huragany Morąg, Sokoły Ostróda, czy dajmy na to Jeziorany, nie wspominając Żuri bo Ci miażdżą konkurencję, ogrywają Stomil ,co 15 lat temu było nie do pomyślenia. Trenerzy powinni być z powołania, tak jak nauczyciele, i przede wszystkim posiadać jakąś technikę użytkową, żeby coś zademonstrować,a nie z łapanki, choć przy marnych zarobkach czego można oczekiwać. Dlatego nie widzę przyszłości, komu się uda wypłynąć na szerokie wody gratuluję, ale nie w tym towarzystwie.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 17 0
  • Tadek 2020-04-23 10:22:59 176.221.*.*
    W Stomilu wiele działań medialnych nie robi się dla szerszej grupy osób, tylko dla... kilku dziennikarzy i grupy Twitterowców (10-15 osób). Pamiętacie sytuację, jak nowa Pani Rzecznik zaczęłą swoją pracę od oznaczania profili Miasta Olsztyn i np. Gazety Olsztyńskiej? Wtedy kilku dziennikarzy się oburzyło, że oni tyle zrobili dla klubu i zostali pominęci. Potem zresztą jeden z dziennikarzy chwalił się kawą u Pani Rzecznik - zapewne była to rozmowa wychowawcza. Nałatwiej jest krytykować osobę Pani Rzecznik, bo jest z zewnątrz - przyjdzie, coś porobi i pójdzie. Pamiętacie akcje z biletami na wirutalne mecze? Tam było 300 i 600 złotych, to daje w sumie jakieś 90-100 biletów. Czyli Twitter + garstka. To pokazuje zainteresowanie tym klubem w okresie epidemii. Nikt krytykuje chłopaka od filmów, a to właśnie w nim powinna być największa teraz kreatywność. Już darujmy sobie te treningi, ale podobno on takie robi fajne rzeczy (znów kłania nam się Twitter i chwalenie kilku dziennikarzy + kibiców), to czemu teraz z nich nie korzysta? No i na koniec - rocznica śmierci Biedrzy. Jeden suchy tekst, wstawiony rano, bez zdjęcia, filmów archiwalnych itd, w ciągu całego dnia. W taki sposób przedstawiono legendę klubu. No, ale dla tej całej kompanii przecież historia nie ma znaczenia.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 15 1
  • OKS 2020-04-22 22:54:20 89.64.*.*
    To prawda, że w tej trudnej sytuacji można było dużo "ugrać" i wbrew pozorom zwrócić uwagę potencjalnych nowych sponsorów/inwestorów. Media klubowe, cykle treningowe, rozpiski etc. To pokazałoby profesjonalne podejście do pracy u podstaw. No, ale to już inny wymiar organizacji... Na razie nieosiągalny w warunkach olsztyńskich. U nas to na razie pozostaje granie w fifę i grzebanie właśnie przy herbie...
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 15 1
  • Narcyz z Dorotą owa 2020-04-22 22:47:06 77.111.*.*
    Obserwując działania menadżera, wnioskuję, że nie trzyma ciśnienia. Nie to co ekspres do kawy! W Ceramice Opoczno to mieli ciśnienie, ale para poszła w .... nie ten gwizdek .
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 9 14
  • Andżelika Jonkowo 2020-04-22 20:25:04 79.191.*.*
    Pozdrawiam, życzę zdrówka i smacznej kawusi :))))
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 7 0

www.autoczescionline24.pl