Dziś jest: 21.11.2024
Imieniny: Janusza
Data dodania: 2009-10-23 09:42

Iwona Starczewska

PKP - Piekielne Kłopoty Podróżujących

Brak odpowiednich połączeń, rosnące ceny biletów i opłakany stan techniczny- to główne zarzuty stawiane Polskim Kolejom Państwowym. Ten kto podróżuje pociągami wie, że to nie przyjemność, a przykry obowiązek.

reklama
W ostatnim czasie dużo mówi się  o kiepskim stanie PKP. Chodzi nie tylko o pociągi, ale również obskurne dworce, które przerażają podróżujących. Spójrzmy na ten olsztyński, który od lat czeka na generalny remont. Od dawna jest smutną wizytówką stolicy Warmii i Mazur. Podróż z Olsztyna do innego miasta  bez przesiadek graniczy z cudem. Studenci  zaoczni denerwują się, potrzebują dojechać z Olsztyna do Gdańska, Warszawy czy Poznania i mają nie lada problem z wybraniem połączenia. Zajęcia na wszystkich uczelniach zaczynają się o godzienie 8.00, a połączenia PKP po prostu nie pasują. Ich ilość  jest nieustannie zmniejszana, a podróżujących przybywa.  Ceny biletów też do najniższych nie należą, a stan techniczny i wygląd przedziałów, zwłaszcza w  pospiesznych, szokuje. Zimą w pociągu można zamarznąć, niezależnie czy jedziemy pierwszą czy drugą klasą. Dużym problemem są ciągłe opóźnienia i pogarszający się stan bezpieczeństwa pasażera, zwłaszcza nocą.
Podróż PKP jest prawdziwym koszmarem dla niepełnosprawnych. Zbyt wąskie przedziały, niemieszczące wózka inwalidzkiego, utrudnienia z wejściem i wyjściem z pociągu, ale przede wszytskim duże problemy z dotarciem na peron.

Od połowy grudnia zmieni się nazwa pociągów ekspresowych i pospiesznych, na pociągi Tanich Linii Kolejowych i Inter City. Ale co to oznacza dla podróżujących? Oprócz nowych szyldów, niestety nic.

Cieszy rozporządzenie unijne mające wejść w życie 4 grudnia. Dotyczyć będzie ono wypłaty należnych odszkodowań, wszystkim  podróżującym, których pociąg się spóźni. Za godzinę opóźnienia PKP będzie musiało zwrócić jedną czwartą ceny biletu, a za 120 minut nawet połowę.

Źródło: Własne

Komentarze (2)

Dodaj swój komentarz

  • RS 2009-10-23 10:29:36
    Co z tego, że PKP będzie musiało zwrócić część ceny biletu, w sytuacji, że człowiek marznie przez 2 godziny, spóźnia się do szkoły, czy pracy... Kto zwróci za utratę pracy, gdy spóźnienia będą nagminne, bo pociągi nagminnie się spóźniają, a pracodawcy brak cierpliwości do wiecznie spóźniającego się pracownika???
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • Joanna. 2009-10-23 10:16:28
    Dokładnie, podróż pociągiem to jakiś koszmar. W godzinach szczytu puszczą dwa wagony i są zadowoleni, a podróżni ledwo się mieszczą. Faktycznie cieszą częściowe zwroty za bilety w przypadku spóźnień pociągów, ale już mnie ciekawi jak będzie wyglądała i ile trwała procedura...
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0

www.autoczescionline24.pl