Nowy Dworzec Główny został zaprojektowany jako indywidualna koncepcja, dzięki czemu możliwe było uwzględnienie w projekcie lokalnych uwarunkowań: potrzeb pasażerów kolei i mieszkańców miasta oraz układu przestrzennego okolicy – poprzez powiązanie z przystankami autobusowymi i tramwajowymi oraz parkingiem. W ten sposób mógłby powstać węzeł przesiadkowy integrujący połączenia kolejowe z miejskimi.
Przedstawiciele PKP zaznaczają, że projekt musiał wpisywać się w tkankę miejską, a budynek ma być nowoczesny, reprezentacyjny i zgodny z obecnymi trendami architektonicznymi.
– Miasto o wielkości i potencjale Olsztyna zasługuje na nowy, funkcjonalny i reprezentacyjny dworzec. W projektowanym obiekcie główny akcent został postawiony na przestrzenie związane stricte z obsługą podróżnych. Oczywiście, przewidziane zostały także powierzchnie przeznaczone na lokale handlowo-usługowe. Należy pamiętać, że budowa nowego dworca jest częścią większej inwestycji, czyli przebudowy całej stacji Olsztyn Główny. Tę część realizuje spółka PKP Polskie Linie Kolejowe – mówi Małgorzata Zielińska, członek zarządu PKP S.A.
Obecnie zarząd PKP prowadzi jeszcze rozmowy z inwestorem planującym w sąsiedztwie dworca PKP budowę centrum handlowego i dworca autobusowego. Jeśli zostaną spełnione odpowiednie warunki, to obie inwestycje zostaną ze sobą powiązane. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, zakończenie budowy dworca i udostępnienie go pasażerom nastąpi w 2022 r.
Projekt dostał dofinansowanie ze środków unijnych, w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.
Komentarze (26)
Dodaj swój komentarz