Dziś jest: 21.11.2024
Imieniny: Janusza
Data dodania: 2022-01-16 20:55
Ostatnia aktualizacja 2022-01-17 15:23

Łukasz Czarnecki-Pacyński

Zdrowie. Posłanka Monika Falej interweniuje po naszym artykule

Zdrowie. Posłanka Monika Falej interweniuje po naszym artykule
Zdjęcie ilustracyjne
Fot. Pixabay

Dwa miesiące temu napisaliśmy o kłopotach z telefonicznym umówieniem się do lekarza w Olsztynie. Ministerstwo Zdrowia odpowiedział dopiero na interpelację poselską w tej sprawie. Czy zgodzą się Państwo z tym, co napisali?

reklama

W artykule Dodzwonić się do przychodni? Zapomnij... opisaliśmy prawdziwą drogę przez mękę, jaką muszą przejść pacjenci próbujący umówić się telefonicznie na wizytę u lekarza. Czy to w przychodni POZ, czy w recepcji szpitala, telefon jest bez przerwy zajęty lub też „zrzucany” przez obsługę snadź zajętą innymi, bardziej pilnymi procedurami rejestracyjnymi. Komentarze pod tekstem sfrustrowanych tą sytuacją pacjentów nie pozostawiają wątpliwości, że temat jest naprawdę poważny i wymagający pilnej reakcji.

Niestety, od dnia opublikowania tego tekstu (11 listopada) nie doczekaliśmy się żadnej reakcji ze strony odpowiedzialnego za tę sytuację NFZ. Na szczęście po przeczytaniu tych informacji podjęła stosowną interwencję posłanka Nowej Lewicy Monika Falej. Na złożoną przez nią interpelację poselską „w sprawie konieczności udoskonalenia możliwości kontaktu telefonicznego oraz internetowego do rejestracji w placówkach służby zdrowia w Olsztynie oraz zapewnienia dostępu do leczenia chorób pozacovidowych w Elblągu” odpowiedział minister zdrowia, a biuro poselskie udostępniło tę odpowiedź do wiadomości redakcji. Czytamy w niej, iż „w dniach 13 - 16 grudnia 2021 r. pracownicy Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Narodowego Funduszu Zdrowia dokonali weryfikacji telefonicznej dostępności (...) łącznie 268 podmiotów leczniczych, (...) w tym 45 na terenie Olsztyna”. Kontrola wykazała, iż sytuacje opisane w naszym artykule „występują kilka razy w danym roku”.

Odpowiedź Ministra Zdrowia na interpelację Moniki Falej (obrazy można powiększyć)

Cóż tu jeszcze dodać? Być może niżej podpisany miał wyjątkowego pecha, trafiwszy akurat na ten niekorzystny moment w „danym roku”. Ale czy takiego samego pecha mieli wszyscy Czytelnicy portalu olsztyn.com.pl, którzy wpisali się pod artykułem z 11 listopada i naprawdę nie ma się już czym przejmować?

Pismo z Ministerstwa Zdrowia kończy lista działań naprawczych podjętych przez „świadczeniodawców medycznych” po interwencji pani poseł. Pismo z ministerstwa nosi datę 10 stycznia. Musimy zatem trochę poczekać, aż ww. działania naprawcze przyniosą spodziewany efekt.

Łukasz Czarnecki-Pacyński

Galeria

Komentarze (9)

Dodaj swój komentarz

  • Dana6 2022-01-19 13:44:10 83.14.*.*
    Tonący brzytwy się chwyta... Tej Pani dziękuję! już nie zagłosuję na nich!
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 1 0
  • Kajka 2022-01-18 22:30:32 45.85.*.*
    No cóż... Od grudnia zeszłego roku, dziś udało mi się dodzwonić do przychodni. Niestety teleporada, nie mówiąc już o normalnej wizycie , była nie możliwa. Chociaż recepta została wystawiona. Jest to naprawdę duży problem. Dobrze ,ze ktoś się tym zajął!
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 1 0
  • docho 2022-01-17 21:29:42 83.23.*.*
    Dziś za drugim razem sie dodzwoniłem , o 11 dzwoniłem , wizyta jutro. Moze w Emblągu maja problemy ? Tam udowodnili swoimi wyborami że problemy im są nieobce. Fiolet nawet w szmateksie jest w przecenie.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 0 0
  • Mirek 2022-01-17 16:37:14 79.191.*.*
    Falej to sobie może interweniować, kto weźmie na poważnie osobę ze społeczności LGBT+?
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 7 6
  • Rodowity Olsztynianin 2022-01-17 12:50:33 5.173.*.*
    Podobno ktoś kiedyś dodzwonił się do Sanmedu... To taka "urban legend"...
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 11 0
  • Janusz Pisiewicz 2022-01-17 08:56:39 213.184.*.*
    Prawdopodobnie wszyscy zajęci są wczytywaniem się, w opasłą lekturę Polskiego Ładu.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 11 2
  • Dzik8297 2022-01-17 06:45:00 5.173.*.*
    A co to ? Niedźwiedź obudził się z zimowego snu? Przecież ten problem jest od lat. Dodzwonić się do rodzinnego graniczy z cudem ,w dodatku co poniektóre panie w rejestracji kompletnie nie nadają się do tej pracy, jakby pracowaly za karę. Nie raz ugryzłem się w język bo jakbym zaczął gadać to już niecenzuralne słowa by padły.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 19 2
  • .R.O. 2022-01-17 00:18:02 31.60.*.*
    Powiem tak: nie masz znajomości - masz pecha.
    Odpowiedz Przenieś Oceń: 18 0

www.autoczescionline24.pl